Ötvenezerrel kevesebb kamion haladhat át Magyarországon
Február óta már a félpótkocsik vasúti szállítása is támogatható.
Hozzávetőlegesen évi 50 ezer kamionnyi forgalomcsökkenéssel számol a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége, miután az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer keretei között már a félpótkocsik vasúti szállítása is támogatható. Mindez környezetvédelmi és versenyképességi szempontból is lényeges változás.
Az MLSZKSZ szerint ennek hatására rövid időn belül kétszeresére emelkedhet a nemzetközi félpótkocsis, úgynevezett „intermodális” forgalom. A vasúti-közúti terminálok felkészültek az ezzel járó többletforgalomra, valamint újak is épülnek országszerte, és hosszabb távon is ezek bővülésére számítanak.
A környezetbarát vasúti fuvarozásnak ugyanis egyre nagyobb szerepe lesz az Európai Unióban, a közúti szállításban pedig az eddiginél magasabb környezetvédelmi díjakra lehet számítani. A kamionos árufuvarozást ezen kívül a kontinensen tapasztalható sofőrhiány is gátolja.
Az EKR ugyan évek óta biztosította a vasúti szállítás támogatását, ám mostani módosítása még szélesebb körben teszi ezt lehetővé, a hazai fuvarozó vállalkozások ugyanis ezentúl energiamegtakarítást számolhatnak el a vasúti szállítás esetén, amivel egy átlagos fuvar esetében akár 150-200 euró is megspórolható.
Az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer fő célja, hogy a magyarországi energiafelhasználás a 2005-ös szintre essen vissza, a rendszerbe bevont szereplőknek ezért évről-évre meghatározott mértékben kell csökkenteniük a fogyasztásukat.