Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,53 Ft
Euró
392,15 Ft
Font
457,95 Ft
Bitcoin
63,655 $

Az EA automatikusan összekötné a népszerű streamereket a szponzorokkal

Az EA egy egészen új koncepción dolgozik, melynek lényege, hogy a népszerű streamereket automatikusan „párosítsák” a szponzorokkal.

Fotó: Unsplash/Maxim Abramov
Konzol/Videójátékok

Borbély Fanni

Szerkesztő
TÉMÁK

A GameRant értesülései szerint az Electronic Arts benyújtott egy szabadalmi kérelmet az Automated Player Sponsorship System kapcsán, melynek lényege, hogy automatikusan összekapcsolja a népszerű live streamereket a szponzorokkal. Amennyiben pedig ez a projekt megvalósul, úgy a rendszer automatikusan párosítja majd az ígéretes live streamereket a szponzorokkal, ezzel megkönnyítve a vállalkozások számára a reklámozást az érintettek streamjei alatt.

Kis túlzással mára elmondhatjuk, hogy a livestreaming a játékkultúra részévé vált: a Twitchen, a YouTube-on és más streaming platformokon tevékenykedő streamerek kétségkívül hatalmas rajongótábort vonzanak, s bár jellemzően több ezres, esetenként több milliós megtekintést is generálnak. Soron kívül Újabb veszély fenyegeti az androidos felhasználókat

Az új rendszer ígéretesnek hangzik, de várjuk ki a végét

Tény, hogy a streamerek csak egy maroknyi része éri el az utóbbi sikert, ám a livestream tagadhatatlanul vonzó piaccá vált a hirdetők számára. Az EA új szabadalmában leírt rendszer pedig épp ezt a folyamatot hivatott automatizálni. A szabadalmi dokumentumok szerint a vállalatok nem minden esetben tudják megállapítani, hogy egy adott tartalomgyártó megfelelő jelölt lehet-e a Twitchen, vagy a YouTube-on történő szponzorálásra.

Ráadásul az EA megállapításai szerint a potenciális hirdetők nem is minden esetben képesek megtalálni őket. A vállalat szerint a vállalatoknak csak korlátozott lehetőségeik vannak a videós tartalmak során történő reklámozásra, így azon az állásponton vannak, hogy megoldják a problémát azzal, hogy automatikusan párosítják a streamereket a szponzorokkal, a szponzorált tartalmakat pedig akár overlay-ként, akár közvetlenül a játékba illesztenék be.

A dokumentumok alapján egyelőre nehéz lenne megmondani, hogy az EA új rendszere hogyan fog működni a gyakorlatban, ám ez akár egy remek lehetőség is lehet néhány tartalomgyártó számára. Ugyanakkor érdemes megjegyezni azt is, hogy elképzelhető, hogy rosszul is elsülhet a dolog, ez azonban csak a kivitelezéstől függ.

További kérdéseket vet fel, hogy az EA szabadalmi dokumentációja igen nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a rendszer hogyan segíti majd a hirdetőket a tartalomkészítők ellenőrzésében, arról azonban aligha tesznek említést, hogy a tartalomgyártók mennyire és hogyan lesznek képesek ellenőrizni a szponzorokat.

Már 3-0-ra vezetett az Arsenal, amikor jött a gond

Az Arsenal 3-0-ra is vezetett a Tottenham ellen, de messze nem ez lett a végeredmény angol bajnokság hétvégi fordulójában.