Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,48 Ft
Euró
389,19 Ft
Font
453,37 Ft
Bitcoin
61,616 $

A Bolt is megszólalt az Uber visszatéréséről

A cég társalapítója szerint ezzel a versennyel mindenki nyer, legfőképpen az utazóközönség.

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő
TÉMÁK

Mint ismert, hét és fél évvel az után, hogy az Uber kivonult Magyarországról, a világszerte ismert autómegosztó szolgáltatás úgy határozott, hogy visszatér Budapestre, ám ezúttal a Főtaxival együttműködve. Mindezt a társaság jelentette be március elején, de később arra is fény derült, hogy működik majd a szolgáltatás hazánkban.

Például kiderült az is, hogy a szolgáltató applikációján keresztül kizárólag Ubereket lehet majd rendelni, a Főtaxiét nem. Most pedig a másik nagy rivális, a Bolt is megszólalt az Uber visszatéréséről – írja az Economx az Index-re hivatkozva. Martin Villig, a Bolt társalapítója szerint ezzel a versennyel mindenki nyer, legfőképpen az utazóközönség. Soron kívül Lehúzta a vécén újszülött gyermekét egy 15 éves lány, vádat emeltek ellene

„Tekintettel a már említett fix árképzésre, azzal őrizhetjük meg a lépéselőnyt, ha a mi autóink újabbak, jobbak, tisztábbak, de a sofőrök kiválasztása és megtartása terén is mellettünk szóló érv a minőség” – fogalmazott az interjúban. De annak során arról is szót ejtett, hogy a legnagyobb növekedést jelenleg Nyugat-Európában érik el, mivel ezekre a piacokra csak a közelmúltban léptek.

Emlékeztetett: annak idején Kelet-Európából indultak, majd Afrikában terjeszkedtek. Elmondása szerint a magyar és a lengyel piac is felülteljesítő, a metropoliszok közül pedig kiemelkedő London vagy Párizs, „de a többi francia nagyvárosban is dübörög a Bolt”. Mint mondta, azokban az országokban, ahol észszerű szabályozás van, versenyképesek tudnak lenni.

De a magyar piacról az a véleménye, hogy meglehetősen szigorú a szabályozás, ezzel pedig markánsan eltér az európai piacoktól. Szerinte itt  a szolgáltatás színvonalával lehet versenyezni, például az autók minőségével és tisztaságával vagy udvarias sofőrökkel. „Ahol nincsenek fix tarifák, ott nagyobb a verseny a viteldíjak terén is” – magyarázta Villig.