Az elmúlt napokban a napi forgalom a benzin esetében a normális piaci szint kétszeresére, a dízelnél pedig közel a másfélszeresére emelkedett.
Ha egy pillanatra azt hitte volna valaki, hogy ki lehet játszani az új szabályt, hát nem lehet.
A kormány által elrendelt különadó igen komoly összeg a Mol esetében, nevezetesen 300 milliárd forint.
Az extraprofitokra kivetett különadók energiaszektorra kivetett része elsősorban a MOL-t fogja érinteni. Az olajcég azonban a rendelet megjelenéséig kivár a bővebb kommentárral.
Az Adriai-tenger felőli olajvezeték teljes egészében ki tudná elégíteni Magyarország olajigényét, azonban ott piaci árat kellene fizetni és nem a Putyinnal kialkudott árat.
2024 végére a Mol százhalombattai és a pozsonyi finomítója alkalmassá tehető az Oroszországon kívüli nyersolaj tömeges feldolgozására.
Úgy véli, a szükséges előkészületeket már megtették, emellett több szállítmánnyal is betáraztak, így több hónapig is bírná az ország, ha nem jönne az olaj.
A Mol elnök-vezérigazgatója szerint középtávon ki kell vezetni az átmeneti intézkedéseket, majd visszatérni a piaci normákhoz, mert enélkül áruhiány és társadalmi feszültség alakulhat ki.
A vállalat több mint 350 töltőállomásán van lehetőség arra, hogy a háztartások leadják a veszélyes hulladéknak számító használt sütőolajat.
Egy liter gázolajért 342,4 forintot kérnek.
A Mol felvásárolt egy műanyag-újrahasznosító vállalatot, ezzel egy lépéssel közelebb kerülve a fenntarthatósághoz.