Dollár
431,58 Ft
Euró
423,15 Ft
Font
481,21 Ft
Bitcoin
19,217 $

Üzemanyag: akár 700 magyar benzinkút is kiürülhet, a Mol az egyetlen mentsvár

Fotó: Tájékoztató feliratok a Mol benzinkútján Salgótarjánban 2022. május 27-én. MTI/Komka Péter
not image

Koós Alexandra

2022. június 29. - 13:14

A szakértő szerint nincs annyi üzemanyag, amennyi a korábbi évek szintjének megfelelő ellátást tudna biztosítani, ez pedig aggodalomra ad okot.

Tavaly november 15-ével indult el az árstop rendszere, majd a februárban kitörő orosz-ukrán háború kiugró energiaárakat hozott magával, a jelenlegi körülmények pedig arra ösztönözték a benzinkutakat, hogy korlátozásokat vezessenek be.

Soron kívül Továbbra sincsenek biztonságban az autópályák energiaelnyelői

A Mol múlt pénteken jelentette be, hogy 50 literre korlátozza a hatósági áron vásárolható benzin mennyiségét, majd az OMV is követte a példáját, végül pedig a Lukoil is így döntött, 20 literben meghatározva a napi limitet.

Hernádi Zsolt, a Mol-csoport elnök-vezérigazgatója szerint a turistaszezon beindulása, a társaság rendelkezésére álló korlátozott üzemanyag-mennyiség, valamint egyéb technikai okok miatt volt szükség erre a lépésre.

Elmagyarázta, hogy ő már júliustól kivezetné a 480 forintos benzinárstopot, hiszen nem lehet biztosan tudni, meddig bírja a piac az ársapkákat, majd Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára azzal egészítette ki, hogy akár 500-700 benzinkúton is üzemanyaghiány léphet fel.

Elmondása szerint viszonylag „korlátosak vagyunk molekulában”, tehát nincs annyi üzemanyag, amennyi a korábbi évek szintjének megfelelő ellátást tudna biztosítani – derül ki az ATV Start riportjából.

Hozzátette, normál piaci körülmények között, a hazai ellátásból körülbelül 70 százalék a hazai fogyasztó által megtermelt benzin és üzemanyag, 30 százalékot pedig import forrásból hoznak be a nagykereskedők, amely lényegében teljesen eltűnt.

Grád Ottó úgy véli, jelenleg a Mol az egyetlen olyan vállalat Magyarországon, amely üzemanyagot képes előállítani, a finomító maximális kapacitással működik, tehát egyedül a cég segíthet a most kialakult helyzeten.

Hozzátette, a logisztikai rendszer is kérdéses, mert eddig egy nagyon komplex, jól felszerelt rendszer állt az üzemanyagellátás mögött, kereskedelmi tárolókkal, töltőállomásokhoz kiszállításra alkalmas szállítóeszközökkel, tankerekkel.

Most azonban jóformán csak a Mol töltőpontjain lehet a tankereket tölteni, így a korábbi 2-3 alkalom helyett, már csak 1, maximum 2 alkalommal tudnak fordulni. Majd kiemelte, „veszteséggel senki nem fog Magyarországra üzemanyagot importálni”, miközben arra kért mindenkit, hogy amennyire csak lehetséges, spóroljanak.

ads

Van egy sztorid?

Szemtanúja voltál valaminek, vagy épp van egy olyan történeted, melyet szívesen megosztanál másokkal?

Küldd el nekünk, és amennyiben érdekesnek találjuk, úgy közzétesszük azt oldalunkon.