Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
364,79 Ft
Euró
391,17 Ft
Font
458,24 Ft
Bitcoin
63,023 $

Egyre kevesebb a taxisok száma, mégis kevés a fuvar

Európa-szerte rosszabbodik a taxisok helyzete, egyrészt a covidra vonatkozó korlátozások miatt, másrészt a nagyvárosok is hajlanak arra, hogy csökkentsék a személy- és bérautókat a városközpontban.

Fotó: Twenty20
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő
TÉMÁK

A koronavírus kezdete óta lényegesen kevesebb a rendezvények, szimpóziumok, vásárok, fesztiválok száma, amelyeken a legtöbb pénzt tudták megkeresni a taxisok. Most ezeket az eseményeket online tartják meg, így jelentős mértékű bevételtől esnek el a bérautósok.

A berlini Taxik és Autókölcsönzők Szövetsége a vállalkozások számának nagymértékű csökkenését regisztrálta Németországban a pandémia kezdetétől fogva, emiatt Hamburgban ötvenéves, Berlinben harmincéves mélypontra jutott a cégek száma. Soron kívül Napos, csapadékmentes kedd vár ránk

Michael Oppermann ügyvezető szerint az év végére harmadával kevesebb szolgáltató lesz az utakon, mint a válság előtt, Florian Bachmann, a Müncheni Taxiszövetség munkatársa pedig azt mondta, hogy jelenleg is folyamatosan csökken a fuvarok száma, azóta is hiányzik a covid előtti megrendelések közel 40 százaléka.

Az üzemanyagköltségek emelkedése, és a növekvő karbantartási díjak is rátesznek a taxis vállalkozások költségeire, az elektromos járműre váltóknak pedig szintén magasabb költségeik vannak, mivel az áram is sokkal drágább Németországban, mint máshol.

Magyarok véleménye a 13. havi nyugdíjról (videó)

Az Uber, a Grab vagy a Lyft alacsonyabb vásárlói árakkal dolgozik, azonban ezeknek az újfajta, olcsóbb megoldásoknak a bevezetésére nincs lehetőség hazánkban és Németországban sem, a helyzetet pedig az is súlyosbítja, hogy a fiatalabb felhasználóknak, valamint az USA-ban vagy Ázsiában megfordulóknak túl magas a taxik díja Európában.

Emellett az európai nagyvárosok kevesebb autóforgalmat, viszont több buszt, vonatot és kerékpárt szeretnének az utakra, s bár Németországban a taxikat a tömegközlekedés részének tekintik, mégis az utasok bevételeiből kell finanszírozniuk a költségeiket.

A Magyar Nemzet cikkéből kiderül, hogy Opermann úgy véli, ezen változtatni lehetne azzal, hogy a taxik használata mindenki számára megfizethető legyen, illetve a bérautókat is be kell végre vonni a tömegközlekedésnek járó kedvezményekbe.