Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,87 Ft
Euró
389,44 Ft
Font
453,75 Ft
Bitcoin
61,635 $

Reagált a magyar e-kereskedők vádjaira a Temu

A feltörekvő webshopot üzemeltető cég azt állítja, a Temu nem sért sem régiós, sem helyi jogszabályokat működése során.

Fotó: Unsplash
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

Az utóbbi időszakban sokat lehetett hallani arról, milyen elképesztő gyorsasággal vált népszerűvé a Temu, s ez alól hazánk sem kivétel: a GKID legfrissebb e-kereskedői tevékenységre fókuszáló Digitális Kereskedelmi Körképe külön foglalkozik a „Temu-jelenséggel”. Mint kiderült, a webshopról szeptemberben a magyarok 99%-a jóformán még nem is hallott, januárra viszont az online vásárlók 9%-a már vásárolt valamit onnan.

A növekedés kapcsán hazai e-kereskedői körökben felmerült, hogy a Temu nem játszik mindig tiszta lapokkal, múlt héten pedig a legnagyobb hazai szövetség, az Ecommerce Hungary konkrétan közölte, hogy beadványt nyújt be a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH), melyben tételesen felsorolja a Temu vélt jogsértéseit. Ennek kapcsán ebben a cikkben írtunk bővebben. Míg a versenyhivatal válaszában azt írta:

Eddig egyetlen fogyasztói panasz érkezett a Temuval kapcsolatban a hatósághoz, ám az sem tartozott a GVH hatáskörébe. Később kelet-európai sajtóügynökségén keresztül a kínai webshop is reagált a vádakra: a hwsw.hu-hoz eljuttatott rövid közleményben azt írták, „a Temu eltökélt abban, hogy megfeleljen minden olyan ország törvényi szabályozásainak, melyben működik”. A múlt héten pedig a HVG-hoz is eljuttatták álláspontjukat.

Akkor a munkakultúrával, az adatkezeléssel és a dömpingárazással kapcsolatos kritikákra úgy reagáltak, hogy beszállítóiknak minden iparági szabályozásnak és egyéb előírásnak meg kell felelniük, a felhasználói adatok kezelése pedig csak azzal a céllal történik, hogy „a vállalat e-kereskedelmi szolgáltatást nyújtson vásárlóinak”.

Egyúttal a Temu arra is felhívta a figyelmet, hogy az online fizetések esetén a vásárlók használhatnak Apple Pay vagy PayPal tranzakciókat, ez esetben pedig gyakorlatilag semmilyen adathoz (pl. bankkártyaadat) nem fér hozzá a webshop azon kívül, hogy a tranzakció sikeres volt-e vagy sem – jegyzik meg a cikkben.