Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,59 Ft
Euró
389,35 Ft
Font
453,65 Ft
Bitcoin
63,424 $

A L’Oréal nyélbe ütötte eddigi legnagyobb, 2,5 milliárd dolláros üzletét

A L’Oréal 2,5 milliárd dolláros üzlet keretében vásárolja fel az Aesop ausztrál márkát, ez pedig a vállalat történetének legnagyobb üzlete.

Fotó: Wikimedia Commons/DennisM
Európa

Borbély Fanni

Szerkesztő
TÉMÁK

A CNN jelentése szerint a L’Oréal hétfőn jelentette be a mérföldkőnek számító üzletet, melynek keretében felvásárolja az ausztrál Aesop márkát, mely a francia szépségipari óriáscég történetének legnagyobb márkafelvásárlása.

Az üzletet még aznap megerősítette az Aesop anyavállalata, a brazil Natura & Co is, mely a The Body Shop és az Avon tulajdonosa is. Ezzel a felvásárlással az Aesop, mely a luxus bőr- és testápolási termékeiről ismert, olyan márkákkal kerül egy polcra, mint a Garnier és a Maybelline. Soron kívül Négy csecsemőt találtak egy fagyasztóban, mégsem emelnek vádat az anya ellen

A Natura & Co Brazília legnagyobb szépségápolási és kozmetikai vállalataként tartja magát számon, mely több mint 100 országban van jelen, a cég vezérigazgatója, Fabio Barbosa pedig nyilatkozatában úgy fogalmazott, az Aesop eladása segít nekik az adósságok mértékének csökkentésében, ezzel együtt pedig lehetőségük nyílik arra is, hogy más területekre is összpontosítsanak.

Az Aesopot 1987-ben alapították az ausztráliai Melbourne-ben, majd a brazil Natura 2012-ben masszív, 65 százalékos részesedést szerzett a vállalatban, végül 2016-ban pedig hivatalosan is felvásárolta a márkát. Azóta az Aesop forgalma közel hússzorosára ugrott: a 2012-es 28 millió dollárról 2022-ben 537 millió dollárra.

Az elmúlt év kifejezetten gyümölcsöző volt az Aesop számára, ugyanis tavaly kétszámjegyű bevételnövekedést könyvelhettek el. A vállalat jelenleg 29 piacon értékesíti termékeit, melyek között található hámlasztó, illatosított testápoló, sőt, még füstölő készlet is. A márka kifejezetten sikeres volt az elmúlt években, ám szeretne Kínában is tovább terjeszkedni, ahol tavaly nyitotta meg első üzleteit.