Dollár
427,03 Ft
Euró
423,82 Ft
Font
485,44 Ft
Bitcoin
20,165 $

Bochkor Gábor szerint a városi kerékpáros közlekedés „totál anarchia”

Fotó: nextbike / Unsplash

Czinder Tímea

2022. augusztus 23. - 18:14

Szigorúbb szabályozásra készülhetnek a brit biciklisek, a Retro Rádió műsorvezetője szerint azonban hazánkban is szükség lenne a hasonló rendelkezésekre, mert a kerékpárosok nem tartják be a szabályokat.

Komoly szigorítások érinthetik a kerékpáros közlekedést Nagy-Britanniában, Grant Shapps közlekedési miniszter bejelentése alapján ugyanis vizsgálják a biciklisek számára kötelező rendszámtábla, felelősség-biztosítás és sebességkorlátozás lehetőségét, elmondása szerint ugyanis nem szabad szemet hunyni a közúti törvényeket megszegő kerékpárosok felett.

Soron kívül Varga Mihály: 300 milliárd forintot kaphat Magyarország az EU-tól energiabiztonságra 

A szigorítás a Retro Rádió reggeli adásában is szóba került, Bochkor Gábor pedig kifejtette, itthon is szükség lenne hasonló szabályozásra.

„Egyre dühösebbek az autósok Budapesten. Most már ott tartunk, hogy az autósoknak fenntartott sávok lefeleződtek, szinte minden a bicikliseké a városban. Mindenféle szabályt áthágnak – tisztelet a kivételnek –, ha akarnak, áthajtanak a piroson, az úttesten közlekednek, szembejönnek az egyirányú úton. Totál anarchia”

– fejtette ki a rádiós.

Az adásban elhangzottak szerint Nagy-Britanniában az autósok 91 százaléka támogatja, hogy a biciklisek számára is legyen jogosítvány, 70 százalék áll a kötelező biztosítás mellett, 80 százalék pedig úgy véli, a kerékpárosokat is meg kellene bírságolni gyorshajtás esetén.

A Bors megkereste Valter Tibor többszörös magyar kerékpáros bajnokot is – aki a Girón többször induló Valter Attila édesapja -, és bár szerinte hazánkban nincs értelme hasonló szabályokat bevezetni, mivel kevés a biciklis, a kerékpárnál jóval veszélyesebb elektromos rollerek esetén elkelne a szabályozás.

Kovács László, a Magyar Autóklub közlekedési oktatási referense szerint a problémát már jóval korábban, a kezdet kezdetén lehetne orvosolni, ami a szülők felelőssége is lenne.

„Amikor a gyerekek elkezdenek biciklizni, az első és legfontosabb, amit tanítsunk meg nekik, a megfelelő sebesség betartása, és az, hogy körültekintően nézzenek szét a kereszteződésekben. Később, felnőttkorban pedig az elsőbbségadásra kell nagyon odafigyelnünk. Ha ezeket felnőtt korban sikerrel tudnánk alkalmazni, nem lenne szükség rendszámra és felelősség-biztosításra sem”

– nyilatkozta a referens.

ads

Van egy sztorid?

Szemtanúja voltál valaminek, vagy épp van egy olyan történeted, melyet szívesen megosztanál másokkal?

Küldd el nekünk, és amennyiben érdekesnek találjuk, úgy közzétesszük azt oldalunkon.