Noha a kormány hamarosan elkezdi tárgyalni a tervezett módosításokat, azok nem azonnal, leghamarabb valamikor 2026-ban léphetnek életbe.
Úgy véli, a szabályozásra szükség van, ám az előírások önmagukban nem elegendők, a biztonságos közlekedéshez a megfelelő infrastruktúrát is ki kell építeni.
Miután szabályozták az elektromos rollereket, a villanyautósok hasonló módosítást szeretnének látni a KRESZ-ben.
Eszerint a 25 km/órás végsebességű rollerek kerékpárnak minősülnének, az ennél gyorsabbak pedig segédmotoros kerékpárnak.
A cél az, hogy a kicsik ne azért biciklizhessenek a főúton, mert már betöltötték a 12. életévüket és a KRESZ szerint megtehetik, hanem azért, mert már felkészültek rá.
Az Országgyűlés hétfői ülésén felmerült, hogy módosításokra lenne szükség a KRESZ-szabályok bizonyos köreiben.
„Road Safety - a biztonság az első” néven vette kezdetét az edukációs projekt.
Romániában az egymillió lakosra jutó halálos balesetek száma kétszerese az uniós átlagnak.
A román kormány csütörtökön fogadta el a közlekedési szabályok szigorításának rendeletét.
Egy közlekedési szakjogász szerint az e-rollereknek a kerékpárok között lenne a helyük, így a jogosítvány, a bukósisak és a felelősségbiztosítás nem tartozna a használati feltételeik közé, ám a járdán, gyalogosok között tolni kellene az eszközt.
Nem igazán szeretnek tisztességesen vezetni az autósok a gyorsforgalmi utakon, a rendőrség kampányának keretében azonban fokozott ellenőrzésre kell számítaniuk.