Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,06 Ft
Euró
391,88 Ft
Font
458,20 Ft
Bitcoin
62,420 $

Új közlekedési táblákkal találkozhatunk a hazai utakon

A cél a kerékpárosok védelme.

Fotó: Tour de Hongrie
Belföld

Bense Róbert

Szerkesztő

Számos olyan szituációval szembesülhet egy kerékpáros, ami előzés közben indokolja a legalább másfél méteres távolság megtartását az autósok részéről. A biztonságosabb közlekedés érdekében kampány indult az ajánlás betartásáért, minek kapcsán új közlekedési táblák is kikerültek.

„A Magyar Közút Nonprofit Zrt., a Baleset-megelőzés és a Vuelta Sportiroda 134 közúti jelzőtáblával jelentkezik, melyek a megfelelő oldaltávolság fontosságára hívják fel a figyelmet” – közölte a Tour de Hongrie. Soron kívül Késes támadás történt a bőnyi általános iskolában, egy fiatal lány szúrt

Az út- és időjárási viszonyok mellett a különböző – előre nem látható – közlekedési helyzeteket is figyelembe kell venni, amikor az autósoknál sokkalta védtelenebb kerékpárosokról beszélünk. Azzal, hogy kiemelten figyelünk a kerékpárral közlekedőkre, életet menthetünk!

Városon kívül ez hatványozottan igaz, mint az a masfelmeter.hu oldalon olvasható, a szívóhatás is veszélyt jelenthet a bringásokra:


„Középiskolában valószínűleg szóba került fizika órán, ha máshogy nem, Bernoulli törvénye kapcsán. De mit is jelent ez egy bringás és egy autós találkozása során? Az előzés közben kialakuló nyomáskülönbség miatt a bringást szinte magára szippantja az autó, ami különösen veszélyes lehet egy hosszú szerelvény, mondjuk egy kamion vagy egy csuklós busz esetén. Minél nagyobb a sebességkülönbség a bringás és az autós között, annál erősebb ez a hatás – ezért van az, hogy városon kívül nagyobb oldaltávot javasolunk, mint településhatáron belül.”

Egy év alatt megduplázódott a kanyarós megbetegedések száma

Kutatók mutattak rá egy riasztó tendenciára: globálisan megfigyelhető volt, hogy egy év leforgása alatt szinte megduplázódott a kanyarós megbetegedések száma.