Noha a kormány hamarosan elkezdi tárgyalni a tervezett módosításokat, azok nem azonnal, leghamarabb valamikor 2026-ban léphetnek életbe.
Jogszabály hiányában csak a Kúria tavalyi döntése alapozza meg, hogy az elektromos roller gépi meghajtású járműnek számít.
Németországban például a villanyrollerekre kötelező biztosítást kell kötni, csak 14 évnél idősebbek használhatják, és maximum 20 km/órás sebességgel mehetnek.
Egyre több helyről javasolják a szigorítást.
A balesetek jelentős része a személyiségbeli problémák miatt következik be.
Fontos támogatás érhető el a Kresz-tanfolyamhoz és -vizsgához.
Úgy véli, a szabályozásra szükség van, ám az előírások önmagukban nem elegendők, a biztonságos közlekedéshez a megfelelő infrastruktúrát is ki kell építeni.
Miután szabályozták az elektromos rollereket, a villanyautósok hasonló módosítást szeretnének látni a KRESZ-ben.
Eszerint a 25 km/órás végsebességű rollerek kerékpárnak minősülnének, az ennél gyorsabbak pedig segédmotoros kerékpárnak.
A cél az, hogy a kicsik ne azért biciklizhessenek a főúton, mert már betöltötték a 12. életévüket és a KRESZ szerint megtehetik, hanem azért, mert már felkészültek rá.
Az Országgyűlés hétfői ülésén felmerült, hogy módosításokra lenne szükség a KRESZ-szabályok bizonyos köreiben.