Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
355,80 Ft
Euró
386,68 Ft
Font
450,83 Ft
Bitcoin
65,326 $

Átalakul a kártyás fizetés az OTP-nél

Az uniós előírásokkal összehangolva megerősített ügyfél-hitelesítési rendszert vezet be az OTP Bank, melynek keretében a bankkártya-birtokosoknak több lépésben kell majd igazolniuk, hogy valóban ők az internetes vásárláshoz használni kívánt kártya birtokosai

Belföld

Nagy Noel

Szerkesztő

Az uniós előírásokkal összehangolva megerősített ügyfél-hitelesítési rendszert vezet be az OTP Bank, melynek keretében a bankkártya-birtokosoknak több lépésben kell majd igazolniuk, hogy valóban ők az internetes vásárláshoz használni kívánt kártya birtokosai – írja a Pénzcentrum.

November 2-től találkozhatnak majd először a megerősített, az ügyfelek adatainak védelmét szolgáló többlépcsős azonosítással az OTP ügyfelei, elsősorban azok az ügyfelek, akiknek be van állítva a Bbank Internetes biztonsági kód szolgáltatása, vagyis akiknek SMS-ben kapott kóddal kell jóváhagyniuk a hitelkártyás fizetésüket. Soron kívül Hivatalos: Oroszországban folytatja a Ferencváros edzője

Ezzel a módszerrel már azok az ügyfelek is találkozhatnak, szintén ettől az időponttól kezdve, akik az OTPdirekt interentes szolgáltatásába való belépéshez adták meg a telefonszámukat. A többi kártyabirtokosnak egészen 2021. január 1-ig kell erre várni, viszont innentől minden Európai Unión belüli internetes kereskedőnek és szolgáltatónak kötelező lesz.

A gazdasági portál kihangsúlyozta, hogy azoknak az ügyfeleknek, akik még nem adták meg a mobiltelefonszámukat a banknak, vagy nem jelezték, hogy változott a korábban megadotthoz képest, mindenképpen cselekedniük kell, ha a jövőben is szeretnék az internetes tranzakcióikat bankkártyával elvégezni.

A portál ismertette, hogyan kell felkészülni az ügyfeleknek a változásra:

  • Azoknak az ügyfeleknek, akiknek nincs beállítva a mobiltelefonszámuk a banki azonosításhoz, első lépésként meg kell adniuk azt, és regisztrálniuk kell az internetes biztonsági kód szolgáltatásra bármelyik bankfiókban személyesen.
  • Akinek már be van állítva a mobiltelefonszáma, de még nem regisztrált az internetes biztonsági kód szolgáltatásra, ezt megteheti a SmartBank mobilalkalmazásban, vagy az internetes szolgáltatáson keresztül, vagy bármelyik saját bankfiókban.
  • Azoknak is érdemes ellenőrizniük, hogy az érvényes mobiltelefonszámuk van-e rögzítve, akik korábban már megadták elérhetőségüket a banknak.
  • Akinek már van internetes biztonsági kód szolgáltatása és használja az alkalmazást, november elején a legújabb verzióra érdemes frissítenie azt.