Grád Ottó szerint az autósok és a gazdaság számára is fontosabb, hogy még ha drágán is, de legyen üzemanyag, mint hogy olcsó legyen, de sehol se lehessen kapni.
A magyar válaszadók 73 százaléka egyetért azzal, hogy csak a magyar rendszámú autókba lehessen kedvezményes áron üzemanyagot vásárolni.
Mint valamennyi európai országban, így Horvátországban is teljesen elszabadultak az üzemanyagárak, így a kormánynak lépnie kellett.
Erősen sokkszerű folyamatok zajlanak le a globális és regionális üzemanyag-piacon, amelynek Magyarországon is érezhető hatása van.
Magyarországon a magyar rendszámú autókba kedvezményes, 480 forintos áron vásárolható benzin, szemben a külföldi, literenkénti 800-1000 forintos üzemanyagárral.
A magyar kormány május 27-én döntött úgy, hogy csak a magyar rendszámtáblával rendelkezők jogosultak a hatósági áras benzin igénybevételére.
Az infláció és az üzemanyagárstop kapcsán meglehetősen komplex probléma alakult ki a magyar benzinkutakon, amely már a közúti fuvarozás területén is érezhető.
A szakértők szerint a rezsicsökkentés „óvatos bizakodásra ad okot”, ám a hatósági árszabályozás meghosszabbításának kapcsán eltérőek a vélemények.
Deutsch Tamás több mint egyértelműen fogalmazott, amikor Brüsszel volt a téma, miután levelet küldtek Magyarországnak a benzinárstop kapcsán.
A piaci szereplők szerint a jogszabály bevezetése túl gyors volt, az előírások pedig nem egyértelműek.