Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Felmérés: ennyi pénzt költenek el a magyarok mosó- és tisztítószerekre

Az adatok alapján a gyermekes családok vásárolnak leginkább drogériákban, valamint messze ők költenek legtöbbet az ott kapható termékekre.

...svg content...Fotó: Unsplash
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A Rossmann Magyarország számára készített, 500 fős reprezentatív kutatás eredményeiből kiderült, átlagosan havonta veszünk mosó- és tisztítószereket, kéthavonta hajápolókat, testápoló készítményeket és dekorkozmetikumokat, azonban a személyes higiéniás termékekért ennél sűrűbben járunk boltba.

A falvakban élők valamivel gyakrabban vásárolnak tisztítószereket, valamint körülbelül duplaannyit, éves szinten 15,1 ezer forintot költenek ilyen termékekre, mint a fővárosiak, akik 8,7 ezer forintot szánnak rá, más városok háztartásai pedig 12,9 ezer forintot. Soron kívül Donald Trump ismét felhívta Orbán Viktort

Ez a mosószerek esetében is igaz, ugyanis a kistelepülések háztartásaiban 19,8 ezer forint megy el egy évben, míg Budapesten 10 ezer forint, más városokban pedig 17 ezer forint, amikor ilyen típusú termékeket vásárolnak.

A megkérdezettek 38 százaléka 2-4 hetente, 37 százaléka 2-3 havonta vásárol takarítószereket, ami átlagosan évi 12,8 ezer forintot tesz ki, s amíg a gyermektelen háztartások tisztántartása évi 11,7 ezer forintból jön ki, addig a gyermekesek átlag 15,3 ezret költenek el erre.

Hasonló a helyzet a mosószereknél is, mivel 38 százalék 2-4 hetente pótolja az otthoni mosószer készletet, 34 százalék pedig 2-3 havonta, azonban a gyermekeseknek sokkal több a mosnivalója, így egy évben átlagosan 19,9 ezer forint megy el erre a célra, szemben a gyermektelenek 15,1 ezer forintjával.

Tisztítószereket és mosószereket elsősorban a nagyáruházakból szerzik be a magyarok (70-71 százalék), ezt követik a drogériák (32-31 százalék), bár a gyermekesek nagyobb arányban (40 százalék) döntenek ez utóbbi boltok mellett – írta a Napi.hu.

A termékek kiválasztásánál az ár a legfontosabb kérdés (81 százalék), amelyet a kiszerelés nagysága követ (69 százalék), harmadik helyre pedig a hatóanyagok, konkrét összetevők listája került, ez 51 százalék esetében hangsúlyos szempont.

Napi higiéniai termékeket (tampont, borotvát, fültisztítót, fogkrémet) a válaszadók 39 százaléka 2-4 hetente, 36 százaléka 2-3 havonta, évente átlagosan 11,7 ezer forintért szerez be, ám testápolószereket, hajápolókat és dekorkozmetikumokat ennél ritkábban, 2-3 havonta tesznek be a kosárba, átlagosan évi 7,4 ezer és 10,1 ezer közötti értékben.

Mindemellett döntetlen eredmény is született, ugyanis a személyes higiéniai termékeket, testápolókat, hajápolási termékeket és a babaápolási készítményeket fele-fele arányban szerzik be a magyarok a drogériákból és nagyáruházakból.

Nagy Mártont idegesíti, amikor a reptér visszavásárlását kritizálják

Nagy Márton nagyon is elégedett a Liszt Ferenc Repülőtér visszavásárlásával, amit aranytartaléknak is tart.