A használt divatcikkek európai piacának értéke meghaladja a 32 milliárd eurót, és az előrejelzések szerint 2028-ra eléri a 86 milliárd eurót.
A fogyasztás növelése helyett inkább a megtakarítások visszaépítésére fókuszálnak sokan, mellette egyre nagyobb szerepet kap a külföldi online kereskedelem, míg mások számára a lakásvásárlás a cél.
Az adó eleinte csökkentette a fogyasztást, később azonban egyre többet vásároltak belőle a magyarok.
A környezeti terhelés csökkentésén és a digitális megoldások előtérbe helyezésén van a fókusz.
A tartós infláció miatt jelentősen változnak a vásárlási szokások, sokan szórakozás helyett az otthoni kikapcsolódást választják, illetve a saját márkás termékek is egyre kelendőbbek.
Amikor valamilyen jelentős, globális hatású esemény történik, megváltoznak a vásárlási szokások. Most az Amazon pénzügyi igazgatója mondta el részletesebben az ezzel kapcsolatos meglátásait.
A piac kedvencei közé tartoznak az alsó-középkategóriás modellek, a kisautók és a felső-középkategória gyártmányai.
Göten lakossága egyre öregszik, és alacsony születési rátája miatt egyre nehezebb helyzetben van. Szerencsére van megoldás, ugyanis a turisták körében nagyon népszerű a skandináv paradicsom.
A közgazdász szerint valóban lesznek áremelkedések, ennek mértéke azonban eltérő lesz az egyes termékek esetében.
Egy 30 országban végzett kutatás során elég sokan mondták azt, hogy vettek már valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján, de csak kevesen kattintottak rá egy hirdetésre a közösségi médiában.
Akkor vesznek csak új háztartási gépet, ha elromlott a régi, a vásárlásnál pedig az ár és az energiafogyasztás a legfontosabb tényezők.