Egyre nagyobb bajban van a McLaren
A McLaren a világ egyik legpatinásabb márkája, a Forma-1 történetének egyik legsikeresebb csapata és a luxus sportautók egyik igazi nagyágyúja, elég csak a 765LT, a GT vagy a Senna modellekre gondolni.
A McLaren a világ egyik legpatinásabb márkája, a Forma-1 történetének egyik legsikeresebb csapata és a luxus sportautók egyik igazi nagyágyúja, elég csak a 765LT, a GT vagy a Senna modellekre gondolni.
A brit vállalatnál azonban egy ideje nem mennek jól a dolgok, és a korábban kidolgozott tervek megvalósítását, amellyel növekvő pályára állították volna a pénzügyeket, jelentősen visszavetette a járvány okozta gazdasági bizonytalanság. A renomé ellenére a bevételkiesés, az adósságok, és a tulajdonosok közötti viták akkora problémát generálnak, amit nem biztos, hogy a McLaren elbír.
Ezen a héten a Forbes-on megjelent elemzésben vezették le és tették világossá, a helyzet olyan szinten súlyos, hogy a McLaren tönkremehet. Az F1-es csapat már nem teljesít úgy, mint korábban, és hatalmas pénzügyi terhet rótt rájuk Ron Dennis kiszállása, amikor 333 millió dollár kölcsönt kellett felvenni a részvényeinek felvásárlására.
Az év elején egyre jobban kezdtek kinézni a McLaren dolgai, olyannyira, hogy a terveik szerint kevesebb autót gyártottak volna, hogy még exkluzívabb márkává váljanak. A részvényesek által a cég részére bocsátott 368.8 millió dollárt, amit erre a célra használtak volna fel viszont a pandémia miatt át kellett irányítani a károk foltozására.
A vírus pedig borzalmasan negatív hatást gyakorolt az eladásokra, így a bevételre is. Szemléltetésképp 2019 első negyedévében a McLaren 953 autót adott el, az idei év ugyanezen szakaszában mindössze 307-et. Tovább súlyosbítja a helyzetet, hogy a McLarennek a számla benyújtásának napjától számítva csak 60 napja van, hogy a beszállítóinak fizessen.
Több különböző ötlet felmerült már, hogyan másszanak ki a gödörből, többek között a történelmi autógyűjteményüket, valamint a főhadiszállásukat is elzálogosítanák. Az ebből befolyó összeg vélhetően elegendő lenne a McLaren életben tartására, de a részvényesek attól félnek, hogy a vagyontárgyak eladását követően a vállalat nem rendelkezne rendes értékkel, így ezért mennének csődbe.
Egyre világosabb a bírósági beadványokból is, hogy a McLarennek azonnal kell a segítség. A patinás brit autómárka a szakadék szélén táncol, és ha odavesznek, akkor velük együtt hatalmas történelem is odaveszne. Ahogyan a Carbuzz is fogalmaz – ha milliárdos vagy, aki szereti a szuperautókat, itt az idő, hogy segíts.
Kapcsolódó hír: