Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Virtuális valóságban elhelyezett reklámokkal bombázhat minket a Facebook

Kétségkívül az AR-és a VR-é a jövő, amit a közösségi média legnépszerűbb platformja is felismert, és máris hirdetésekkel próbálja szétspammelni.

...svg content...Unsplash
Smart
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Sokunk számára nem lesz meglepő, hogy az Oculus Quest VR headset kapcsán a Facebook intenzív reklámfejlesztési projektekbe kezdett, melyek révén már a virtuális valóságban sem menekülhetünk meg a hirdetésektől.

A disztópikus jövő tehát már az ajtónkon kopogtat, ugyanis nem telhet majd el nap anélkül, hogy ne találkoznánk valamilyen célzott reklámmal, és még VR környezetben is felbukkanhatnak úgy, hogy már csak vállunkat fogjuk vonogatni – írta a Futurism magazin. Soron kívül Gulyás Gergely Magyar Péterről: „Időben szóltam, hogy elmebeteg”

Hogy teszteljék az új eljárást, a Facebook a Resolution Games stúdió által kifejlesztett egyik FPS arcade játékot nézték meg, miként működik hirdetésekkel teleszórva. Egyelőre minden az előzetes tervek szerint alakult, és zökkenőmentesen szuperált a módszer, így a közeljövőben más szoftverek esetében is implementálhatják.

Mindez nem éppen jó hír azok számára, akik be szeretnének ruházni a VR-élményre, hiszen alapból egy Oculus Quest 300 dollárba kerül, nem beszélve arról, hogy mindenkinek kell regisztrálnia hozzá egy Facebook-fiókot is, és még ezeken felül kötelesek lesznek végignézni a reklámokat.

Mark Zuckerbergék egyébként azt kívánják elérni, hogy a VR egy önfenntartó platformmá váljon, melynek segítségével a fejlesztők bevételre tehetnek szert, arról azonban nem szólt a fáma, hogy ezt pontosan milyen irányú marketinges módszerekkel valósíthatják meg.

A Facebookot mindeközben rengeteg helyről éri támadás a finoman szólva ellentmondásos, személyi adatok védelméhez köthető irányelvei kapcsán, a legújabb iOS operációs rendszerben például már a felhasználó szabhatja meg, hogy kövesse-e adatait és ezek alapján ajánljon-e releváns hirdetéseket az app, vagy sem. Mint kiderült, a júzerek túlnyomó többsége, közel 96 százaléka bekapcsolta ezt a szolgáltatást, ami azt jelzi, hogy korántsem elégedettek az online szolgáltatásokkal.