A hazai kúthálózat negyedét kell újra teljesen feltölteni, ami több hétig is eltarthat.
A MOL üzemében bekövetkezett üzemzavar és a benzinársapka bevezetése miatt kiesett import következtében egyre súlyosabb mértéket ölt az országos üzemanyaghiány, ám ez nem érhet meglepetésként sokakat a gazdaság törvényei alapján.
Debrecen városát is elérte az üzemanyaghiány: a hétvégén több üres benzinkutat is lehetett látni, ahol pedig még volt üzemanyag, ott kígyózó sorokban várták az emberek, hogy ők is tankolhassanak.
Hétfő reggelre még súlyosabbá vált az üzemanyaghiány, országszerte már csaknem 500 töltőállomáson adódtak ellátási gondok.
A Mol szerint az egész régióban növekszik az ellátásbiztonsági kockázat, további probléma az importkészletek hiánya.
Grád Ottó szerint az autósok és a gazdaság számára is fontosabb, hogy még ha drágán is, de legyen üzemanyag, mint hogy olcsó legyen, de sehol se lehessen kapni.
Úgy tűnik, az üzemanyaghiány gyorsan elérte a fővárost is a vidéki kis kutak után, noha a Mol közlése szerint ez a hiány csak pár óráig okozhat fennakadást.
A Független Benzinkutak Szövetsége listába szedte azon településeket, ahol üzemanyaghiány léphet fel a Mol közelmúltbeli bejelentése miatt.
Érzékelhető problémák adódtak Magyarország üzemanyag-ellátásával, miután a MOL Dunai Finomítójában az egyik üzemegység meghibásodott, így csak a kapacitásuk 60 százalékán tudnak működni.
Folyamatos üzemanyagár-emelkedés, ellátási problémák és pánikszerű vásárlás nehezíti a kialakult helyzetet, amelyre nem biztos, hogy a munkások visszarendelése lenne a legjobb megoldás.
Körülbelül egy-két hétre való gázolaj maradhatott a hazai biztonsági tartalékban, ami rettentően kevés, és még több aggodalmat szül.