Az ünnepek előtt, novemberben jellemzően felpörög az online vásárlások száma, ám a munkaerőhiány miatt a kézbesítések során eddig nem látott fennakadások jöhetnek.
Mint kiderült, a dízelmozdonyok átlagéletkora 50 év felett van a MÁV-nál, s a járatkimaradások miatt szükségessé vált pótlóbuszok megrendelése 2023 év első felében 168 115 633 forintba került.
Sok esetben még a buszra érvényes jogosítvány sem feltétel, azt segítenek megszerezni.
De arról is szót ejtettek, a túlórakerettel sem lesz gond, vagyis nincs miért aggódni: lesz, aki vezesse a vonatokat.
Ha később többen is úgy döntenek, hogy az extra bér ellenében sem vállalják az újabb műszakokat, akkor nem lesz, aki elvezesse a vonatokat, kezelje a váltókat vagy éppen a jegyeket.
Mint kiderült, nyugodt iskolakezdésre készülnek a közétkeztető cégek, ugyanis az év elején érvényesített, 20% körüli áremelést többségében nem követi újabb az idén.
Többek között a mezőgazdaság is kiemelt helyet foglal el, de a vendéglátás sem maradt le.
A sok csapadék jó hatással volt a tó vízszintjére, érkeznek a vendégek, mindemellett több helyen is meg lehet oldani a parkolást és a fürdőzést anélkül, hogy pénzbe kerülne.
Tavalyhoz viszonyítva több mint másfélszeresére nőtt a pályakezdőknek kínált pozíciók száma, ám az 1-2 éves tapasztalatot igénylő állásokból is van bőven.
Évek óta problémás a balatoni munkavállalás: noha sok helyen "álomfizetéssel" csábítják a dolgozókat, még ez sem garantálja, hogy nem lesz munkaerőhiány.
Ahol érezhető a munkaerőhiány, ott igen gyorsan munkát találhat magának az ember.