A Munch egy több mint kiváló kezdeményezés, telefonos applikáció, aminek a segítségével sok rászorulót támogathatunk élelmiszerekkel.
A tojás 78%-kal kerül többe, mint egy éve, s a zöldségfélék közül a hagyma ára majdnem 50%-kal, a burgonyáé 49%-kal ment feljebb.
Ez több dolognak köszönhető, például annak, hogy a decemberi kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest 10%-kal alacsonyabb volt, a csökkenő kereslet márpedig árvisszafogó hatású.
Döbbenetes számok érkeztek, amelyek által kiderült, hogy a vásárlásokat főleg az árstoppal kapcsolatos hírek és várakozások mozgatták.
A zsűri egyik tagja szerint öröm volt látni, hogy kevesen választották a cukros üdítőket vagy a nagy mennyiségű édességeket, s inkább a zöldségeket és gyümölcsöket pakolták be a képzeletbeli kosárba.
A félbarna kenyér ára egy hét alatt 0,13%-kal, a 1,5 százalékos tej ára 0,82%-kal csökkent, a trappista sajt esetében pedig stagnálás volt megfigyelhető.
Kész csoda: vannak olyan árucikkek a boltokban, melyek kedvezőbb árcédulát kaptak az elmúlt időszakban.
A válaszadók elsősorban a gyümölcsökhöz, a zöldségekhez és a húsételekhez ragaszkodnak, így más élelmiszerekről sokkal hamarabb mondanának le, ha arra kerülne sor.
Az elszálló árak nyomán megkezdett spórolás már a statisztikákon is meglátszik: szeptemberben az előző év azonos időszakához képest 2,8 százalékkal csökkent az élelmiszerek forgalma Magyarországon.
Elmondása szerint a kereslet csökkenése állíthatja meg az élelmiszerár-emelkedést, azonban még előfordulhat, hogy végül ez is kevés lesz.
A vagdalt, a banán és a Pick szalámi tekintetében 141 és 2951 forint közötti különbségeket fedeztek fel, holott a német átlagkereset háromszorosa a magyarénak.