Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,37 Ft
Euró
389,10 Ft
Font
453,36 Ft
Bitcoin
62,837 $

További Hírek

A kén egy ritka kémiai fázisát kihasználva kutatóknak sikerült elérniük, hogy a hagyományos akkumulátorokhoz képest háromszoros kapacitással működjenek az egységek.

2030-ra a vállalat már csak elektromos autókat gyárt majd, jövőre pedig egy új akkumulátorgyártó létesítmény építése is megkezdődik, ami kifejezetten Volvo és Polestar modellek számára készít akucellát.

Habár sokan úgy gondolják, hogy az akkumulátorok előállítása és cseréje jelentős módon leterhelik a környezetet, egy új kutatásból kiderült, mégsem annyira tragikus a helyzetet.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleménye szerint hazánk jobban áll az EU-s átlagnál villanyautózás terén.

Miközben Európa-szerte rohamosan növekszik a villanyautók és a tölthető hibridek iránti érdeklődés, hazánk e tekintetben lemaradófélben van.

A cseh Zuri nevű, eVTOL-ok fejlesztésével foglalkozó startup tavaly kezdte meg nagy hatótávolságú cirkáló repülőgépeinek első tesztjeit, melyek mind sikerrel végződtek.

A hiba nem a járművek szoftverében van, hanem egy harmadik féltől származó termék okozza, amelyet néhány Tesla-tulajdonos is használ.

Egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy kvantumenergiát felhasználva jelentősen csökkentsük a fosszilis tüzelőanyagoktól való függőségünket.

A mai lítium-ionos megoldásoknál akár ötször nagyobb energia tárolására alkalmas képességük miatt a kutatók élénk érdeklődést mutatnak a lítium-kén akkumulátorok iránt – a Michigani Egyetem tudóscsapata tett egy lépést a bennük rejlő valós lehetőségek megvalósítása felé.

Tavaly összesen 41,53 százalékkal emelkedett az új elektromos autók vásárlása, ami jelentősen felülmúlta a szakértők előzetes várakozásait.