A Belügyminisztérium parlamenti államtitkára szerint a közoktatásban digitális áttörés történt, a modernizáció több ezer intézményben ment végbe.
A digitális oktatásban tanuló diákok és pedagógusaik számára májusban is elérhető lesz a díjmentes internetszolgáltatás.
Turcsik Viktor, a Budaörsi Hermann Ottó Általános Iskola igazgatója elmondta, a hétfői nyitás alkalmával a diákok több mint fele egyáltalán nem jelent meg az iskolában, de van olyan osztály is, ahol egyetlen alsó tagozatos diák sem jelent meg az iskolában.
A pedagóguskar elnöke úgy véli, méltányos elbírására van szükség a gyerekek teljesítménye kapcsán a kialakult helyzet miatt.
Kásler Miklós arra kéri az iskolaigazgatókat, hogy hétfői nyitástól kezeljék rugalmasan a gyermekek hiányzását és ne vonják össze a jelenléti és az online oktatást.
Az óvodák és iskolák hétfői nyitása komoly visszhangot kapott Magyarországon, több pedagógus és szülő is aggodalmát fejezte ki a jelenlegi járványhelyzet miatt, úgy vélik, egyelőre várni kellene az oktatási intézmények nyitásával.
A tanulmány arra is rámutatott, hogy az online oktatások az alsó tagozatos diákok esetében szinte semmit nem értek.
Az EMMI válaszolt az ATV megkeresésére és közölték, a március 1-jei adatok alapján a hazai általános iskolák 16,7 százalékában van érvényben járványügyi intézkedés, s mindössze 2,6 százalékban érintett a teljes intézmény.
A Pedagógusok Szakszervezete és a 21 Kutatóközpont közös névtelen felméréséből az is kiderült, mekkora terhet ró a tanárokra a járványhelyzet.
Az operatív törzs keddi sajtótájékoztatóján elmondták, nem terveznek változtatni az előkészületeken, így az érettségiket sem halasztják el, hiába a zúgolódások, illetve az ezzel kapcsolatos petíció elindítása.
Továbbra sem téma az iskolák bezárása Magyarországon, és ahogy Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter is elmondta a csütörtöki kormányinfó ideje alatt, a számok arra világítanak rá, hogy az oktatás az eddigi rendszerben működhet tovább.