Kifejezetten szórakoztató volt a két ország kommunikációja az ügyben.
A háború idején az egyik legveszélyesebb terület a közösségi média, hiszen megannyi hamis információ és manipulált felvétel kering a világhálón, melyek könnyedén megtéveszthetik az internet népét.
A brit külügyminisztérium vasárnap számolt be arról, hogy tudomásuk van egy orosz „trollgyár” működtetéséről, melynek célja, hogy dezinformációkat terjesszen az ukrajnai háborúról.
Az elmúlt hetekben számos álinformáció érkezett az oroszoktól.
A hamis hírek terjesztése súlyosan kihatott az ukrán gazdaságra és társadalmi stabilitásra, valamint bizalmatlanságot és megosztottságot kelt a világban.
Ferenc pápa felszólalt az egyre növekvő gyűlölet, valamint a koronavírus-járvány kapcsán terjedő dezinformációk veszélye kapcsán.
A katolikus egyházfő úgy véli, az álhíreket cáfolni kell, de az egyéneket mindig tiszteletben kell tartani, mert hitük sokszor a nem megfelelő tájékoztatáson alapul.
A Meta, a korábban Facebook néven ismert vállalat nemrégiben rossz sajtó vihart kavart, amely a korábbi alkalmazott, Frances Haugen által kiszivárogtatott belső dokumentumokból ered, amelyekből kiderül, hogy a közösségi médiavállalat nem tudta megvédeni felhasználóit a káros online tartalmaktól.
Közvélemény-kutatást végeztek az amerikaiak körében, az eredmények pedig némiképp meglepőek.
A kutatók szerint az álhírek hatszor olyan sikeresek a közösségi médiában a valós hírekkel szemben, ráadásul sokkal gyorsabban is terjednek.
Az Avaaz globális civil szervezet előzetes kutatási eredményei szerint a Facebooknak, az Instagramnak, a Twitternek és a YouTube-nak sem sikerült megakadályoznia a hamis információk megosztását és terjedését a világjárvány idején.