Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
372,63 Ft
Euró
395,66 Ft
Font
461,85 Ft
Bitcoin
61,054 $

Az amerikaiak szerint a politikusok és a vállalatok tehetnek a félretájékoztatásról

Közvélemény-kutatást végeztek az amerikaiak körében, az eredmények pedig némiképp meglepőek.

Fotó: Unsplash/Michal Matlon
Külföld

Borbély Fanni

Szerkesztő

A Pearson Intézet és a The Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research felmérése szerint a megkérdezettek 73 százaléka egyetértett azzal, hogy a közösségi médiavállalatok felelősek a félretájékoztatás terjesztéséért, és 72 százalékuk ugyanezt mondta az amerikai politikusokról. Közel 80 százalék pedig a közösségi média felhasználóit tette felelőssé.

Ezek a számok messze túlszárnyalják azoknak az embereknek az arányát, akik szerint külföldi kormányok a hibásak a félretájékoztatásért: Soron kívül Figyelmeztetett a Telekom, ezzel próbálkoznak most a csalók

  • 54 százalék szerint Oroszország,
  • 53 százalék szerint Kína,
  • 39 százalék szerint pedig Irán.

A felmérés szerint ötből körülbelül két amerikai gondolja úgy, hogy más külföldi kormányok teszik ezt.

„Az amerikaiak nagyobb valószínűséggel hibáztatják az amerikai politikusokat, a közösségi médiavállalatokat és a közösségi média felhasználókat a félretájékoztatás terjedéséért, mint a külföldi kormányokat. Az eredmények azt mutatják, hogy a közvélemény szerint a félretájékoztatás terjedése olyan probléma, amellyel az amerikai kormánynak, a vállalatoknak és az egyéneknek egyaránt foglalkozniuk kell”

– mondta Sheila Kohanteb, a Pearson Intézet vezető tisztviselője egy nyilatkozatban.

Nagyjából egyenlő azoknak az amerikaiaknak az aránya, akik a politikusokra vagy a közösségi médiavállalatokra hárítják a félretájékoztatás terjedésének megállítását. Körülbelül 70 százalék gondolja úgy, hogy az amerikai politikusok felelősek a terjesztés megállításáért, míg 67 százalékuk ugyanezt mondta a közösségi médiavállalatokról.