Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Óriási pénzeket költött reklámra a Temu, a magyar e-kereskedők nem hagyják magukat

Korábban az Ecommerce Hungary úgy döntött, magyarországi kontrollt és versenyhivatali vizsgálatot kér a kínai internetes piac új gigásza ellen. Az ügy kapcsán most további részletek láttak napvilágot.

...svg content...Fotó: Unsplash
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Korábban megírtuk, hogy egy friss kutatási jelentés megállapította, mely korosztályokban a legnépszerűbb a Temu, ennek kapcsán pedig néhány vásárló azt is elárulta, miért rajonganak annyira a kínai webáruházért. Azt leszámítva persze, hogy elképesztően olcsón kínálják az árucikkeik többségét, illetve a reklámjaikkal mostanra szinte mindenki találkozott legalább egyszer valamely platformon. Ám a magyar e-kereskedők nem igazán nézik jó szemmel, hogy a cég megkérdőjelezhető módszerekkel letarolja a magyar piacot.

Ezért a kereskedőket tömörítő érdekvédelmi szövetség, az Ecommerce Hungary nemrégiben egy beadvánnyal fordult a hazai kereskedelmi tevékenységeket is felügyelő Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH). Később pedig a feltörekvő webshopot üzemeltető cég is reagált a magyar e-kereskedők vádjaira, kiemelve, hogy a Temu nem sért sem régiós, sem helyi jogszabályokat működése során. A Pénzcentrum most az Ecommerce Hungary elnökségi tagját, Györke Zoltánt kérdezte arról, mi sarkallta az érdekvédelmi szervezetet a versenyjogi panasz beadására.

Állítása szerint nem tartható fenn az, hogy a Temu a hatalmas marketingköltéseivel jusson mindent leuraló előnyhöz. Egyes források szerint az Egyesült Államokban a Temu 2023-as digitális reklámköltése a hárommilliárd dollárt is elérhette, míg Magyarországon a Growww Digital több száz milliós nagyságrendre becsülte a havi online költésüket. „Ilyen nagyságrendű marketingköltést a legnagyobb hazai szereplők sem engedhetnek meg maguknak” – mondta Györke Zoltán.

Majd hozzátette: „Ugyanakkor vélelmezhető az is, hogy a Temu által kínált termékek széles köre dömpingáron, veszteséggel kerül értékesítésre. Mindez együtt gazdasági erőfölényből következő versenyelőnyt jelenthet”. Mint mondta, az internetes kereskedőket tömörítő szervezetnél a beadványtól azt várják, hogy legalább minimális szabályozást igyekezzenek elérni a kínai óriással szemben. Véleményük szerint a Temu olyan manipulatív módszerekkel operál, melyeknek már nem szabadna létezniük, s a beadványuk alapját a fogyasztót tisztességtelenül befolyásoló, megtévesztésre alkalmas gyakorlatok adják.

Ezek közül kiemelkedő, hogy a Temu a kedvezmény mértékét a beszállítóik ajánlott fogyasztói árához képest tünteti fel, a problémák másik csoportja pedig a nehezen vagy sehogy sem ellenőrizhető, sürgető üzenetekre vonatkozik. „Összességében azt látjuk, hogy egy jelentős gazdasági erőfölényben lévő vállalat alkalmaz a fogyasztókat nem megengedett módokon befolyásoló, a vonatkozó szabályokba ütköző eszközöket. Továbbá a cég tevékenysége magyarországi, a jogszabályokat betartó, megengedett eszközökkel, szabályszerűen versenyző vállalkozásokkal szemben torzíthatja a piacot. Ezért fordulunk a GVH-hoz” – fogalmazott az Ecommerce Hungary elnökségi tagja.

Deutsch Tamás: vérlázító provokációra készülnek Gyurcsányék

Deutsch Tamásnál többszörösen betelt a pohár Gyurcsány Ferencék miatt, szerinte megint hazudnak reggel, éjjel meg este.

Meglepően sokan kihagyják a kézmosást mosdóhasználat után

Emellett az is valószínűsíthető, hogy azok közül, akik kezet mosnak WC után és ebéd előtt, sokan nem figyelnek oda az alaposságra sem.

Szarvast gázoltak Piliscsabánál, kocsi alá került az állat

Súlyos baleset történt Piliscsabánál, ahol két gépkocsi is érintett volt egy szarvas elgázolásában, aki minden bizonnyal nem élte túl az ütközést.