Tényleg az idősebb autókat vezetőket sújtják jobban az új gyorshajtási szabályok?
Határozott választ adott az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője.
Óberling József r. ezredes, rendőrségi főtanácsos, az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője az ORFK-Országos balesetmegelőzési bizottság hivatalos honlapjának nyilatkozott az új szabályozásról.
Arra a kérdésre, hogy az eljárásrend valóban „nem fair” lépés-e azok felé, akik idősebb járművet vezetnek, és csal az órájuk, Óberling határozott nemmel válaszolt, kifejtve a rendőrség álláspontját:
„Az autógyártók a járművek sebességmérőjét pozitív tűréssel gyártják, tehát ez azt jelenti, hogy vagy pontosan mutatják a haladási sebességet, vagy valamelyest többet mutatnak annál. Itt alapvetően nem kell nagy eltérésre gondolni, városi sebességeken elhanyagolható a mérési eltérés, autópályatempón már észrevehető, például 130 km/órát mutat a műszer, a kocsi pedig valójában 126 km/órával halad – a haladási sebesség növekedésével arányosan nő a mért és valós érték eltérése” – mondta.
„Mindemellett a jármű jó műszaki állapota a kocsi használójának a felelőssége, tehát ha valakinek rossz a sebességmérője akkor a Rendőrségtől nem várható el ennek a tolerálása, hiszen műszakilag nem megfelelő állapotú járművel elméletileg nem lehet részt venni a közúti közlekedésben” – tette hozzá Óberling.