Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Sokan továbbra sem mondanának le a home office-ról – de valóban megér ennyit?

Sokan továbbra sem mondanának le a home office-ról – de valóban megér ennyit?

Sokan továbbra sem mondanának le a home office-ról – de valóban megér ennyit?
Unsplash

Az on-site munkavégzésre való visszatérés és a dolgozók elvárásai közötti feszültség különösen a toborzásnál jelenthet kihívást.

A munkavállalók jelentős része továbbra sem mondana le a rugalmas munkavégzésről, ugyanakkor a HR-szolgáltató WHC Csoport munkaerőpiaci jelentésének adatai szerint a vállalatok egyre inkább visszatérnek a szigorúbb irodai jelenléthez. A pandémia alatt a mindennapok részévé vált home office visszaszorulása így komoly ellentétet szül a magyar munkaerőpiacon. Horváth Ágnes, a WHC szellemi munkaerő kölcsönzés- és közvetítés üzletágának vezetője azt mondta: a Covid alatt a vállalatok kényszerből álltak át a távmunkára, ám a rendkívüli időszak lezárultával sokan a személyes jelenlétet helyezik újra előtérbe.

Hozzáfűzte: míg az IT és back office területeken továbbra is népszerű a heti többnapos home office modell, addig a termelő és gyártó cégeknél szinte egyáltalán nem jellemző. A vállalat tapasztalatai szerint a rugalmassággal kapcsolatos eltérő elvárások egyre gyakrabban okoznak feszültséget a toborzási folyamatok során. Míg a szellemi pozíciókra jelentkezők körében ma már alapvető igény a heti legalább egy-két napos home office, addig sok vezető a teljes irodai jelenlétet részesítené előnyben. Ez a szembenállás különösen megnehezíti a helyzetet azoknál a jelölteknél, akik az elmúlt években már a távmunka köré szervezték az életüket.

A HR-szolgáltató szakértői szerint a jövő munkaerőpiacán azok a vállalatok lehetnek igazán sikeresek, amelyek a merev szabályok helyett az egyénre szabott egyensúlyt teremtik meg a hatékonyság és a rugalmasság között – írja a Pénzcentrum. „A rugalmasság és a választás szabadsága ma már nem csupán egy juttatás, hanem kulcsfontosságú versenyelőny a legjobb szakemberekért folytatott harcban, különösen azok körében, akik aktívan keresnek új lehetőségeket” – magyarázta Horváth Ágnes.


Egy korábbi kutatás is arra a megállapításra jutott, hogy úgy tűnik, elérte a csúcsát a home office hazai elterjedtsége. Az ICON Real Estate Management megbízásából készült kutatás szerint a hazai cégek háromnegyede nem tervezi növelni a távmunkában tölthető napok számát a következő 1-2 évben. A döntéshozók körében végzett felmérés alapján csupán a vállalatok 4 százaléka nyitott a HO-napok bővítésére.