Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Kifulladóban a home office? A cégek többsége nem enged több otthoni munkanapot

Kifulladóban a home office? A cégek többsége nem enged több otthoni munkanapot

Kifulladóban a home office? A cégek többsége nem enged több otthoni munkanapot
Fotó: Unsplash/Collov Home Design

Friss kutatásból derült ki, mi a helyzet a home office hazai népszerűségével.

Úgy tűnik, elérte a csúcsát a home office hazai elterjedtsége: az ICON Real Estate Management megbízásából készült kutatás szerint a hazai cégek háromnegyede nem tervezi növelni a távmunkában tölthető napok számát a következő 1-2 évben. A döntéshozók körében végzett felmérés alapján csupán a vállalatok 4 százaléka nyitott a HO-napok bővítésére.

A KSH adatai szerint a felsőfokú végzettségűek körében évek óta stagnál a távmunka aránya, a pandémia csúcsán mért 22-23 százalékról 2022-re 18 százalékra csökkent, és ez az arány 2024-ben sem változott.

Nagy Gábor, az ICON ügyvezetője szerint a hibrid munkavégzés tartósan velünk marad, de a munkáltatók fokozatosan próbálják visszaterelni dolgozóikat az irodákba, elsősorban azért mert úgy vélik, ezzel növelik a hatékonyságot és erősítik a csapatmunkát. A munkavállalók viszont ragaszkodnak az otthoni munka rugalmasságához, így növekszik a felek közti feszültség is.

A kutatás szerint a vállalatok 26 százaléka már kevesebb munkaállomással működik, mint ahány alkalmazottja van. Sokan rugalmas irodabérleti konstrukciókat keresnek, hogy gyorsan tudjanak reagálni a létszámváltozásokra. A bérlők jellemzően irodaterületük 10–15 százalékát szeretnék flexibilisen kezelni.

A nemzetközi trendek – főként az amerikai cégeknél – már a hibrid munkavégzés visszaszorulását mutatják, ami a hazai irodapiacot is kihívás elé állíthatja. Az alkalmazkodás kulcsa a rugalmasság lesz – nemcsak a munkavégzésben, de az irodahasználatban is.

Az ICON RealEstateManagement Kft.által kezelt irodaépületekbérlőinek döntéshozói körébenkészített kvalitatív és kvantitatív kutatást az NRC Kft. készítette.A kvalitatív kutatás mintaszáma:19 céggel készült online mélyinterjú, mélyinterjúk ideje: 2024. május – augusztus. A kvantitatív kutatás online kérdőíves felméréssel zajlott. Mintanagyság: 107 fő, adatfelvétel ideje: 2024. augusztus – szeptember.