A TikTok betiltása „nagy gyomros” lenne Hollywood számára
A fiatal nézők elérése érdekében a hollywoodi stúdiók egyre gyakrabban használják a TikTokot marketing célokra, vagyis annak betiltása nagy érvágás lenne számukra.
Mint ismert, az amerikai képviselőház korábban elfogadta azt a törvényt, amely ahhoz vezethet, hogy betiltják a népszerű közösségi videóalkalmazást, a TikTokot az Egyesült Államokban. Ám ha erre a lépésre valóban sor kerül, annak számtalan hatása lehet, Hollywoodot például kifejezetten negatívan érintené egy új jelentés szerint.
Ennek oka, hogy a hollywoodi stúdiók aktívan, sőt egyre gyakrabban használják az alkalmazást a filmjeik és a tévéműsoraik népszerűsítésére, különösen a fiatal amerikaiak körében, akik órákat töltenek az app használatával – írja az Origo a Variety-re hivatkozva. Az egyik ilyen például a Neon, az Oscar-díjas Egy zuhanás anatómiája és az Élősködők című filmek forgalmazója.
Ennek kapcsán Christian Parkes, a stúdió marketingvezetője azt mondta, a reklámra szánt pénz nagy részét a TikTokba irányították át, mivel ott sokkal gyorsabban tudtak követőket elérni, mint más platformokon. „A TikTok jelenleg a nullpont” – fogalmazott. De a cikkből az is kiderül: a Warner Bros. például nagyban támaszkodott a TikTokra a Barbie népszerűsítésében.
Míg Daniel Ives, a Wedbush Securities technológiai elemzője úgy fogalmazott: „A filmekkel és hírességekkel kapcsolatos elkötelezettség és ismertség páratlan a TikTokon. Annak betiltásával a társadalmi szerepvállalás szívét és tüdejét távolítanák el Hollywoodból, és véleményünk szerint ez egy ’nagy gyomros’ lenne”. Megjegyzik: az amerikai szenátus a következő hetekben szavaz a betiltásról.
Korábban azt is megírtuk, hogy pert indít a TikTok anyavállalata ellen a cég korábbi vezetője, mert állítása szerint neme és kora miatt diszkriminálták őt. De arról is beszámoltunk, hogy nagy változás jön a Facebookra: nagyobb teret kap az MI, ami azt bizonyítja, hogy Mark Zuckerberg cége tartani akarja a lépést a TikTokkal.