Újabb problémát találtak a Boeing 737 MAX repülőgépek gyártásakor
Mindez arra kényszeríti a vállalatot, hogy átalakítson mintegy 50, még le nem szállított gépet.
Az Index a CNN-re hivatkozva számolt be róla, hogy újabb problémát találtak a Boeing 737 MAX repülőgépek gyártásakor, s mindezt Stan Deal, a vállalat kereskedelmi repülőgépekért felelős részlegének vezetője hozta nyilvánosságra nemrégiben. A lap szerint a Boeing alkalmazottainak küldött feljegyzésben az áll:
„A 737 MAX repülőgépek törzsét gyártó Spirit AeroSystems Boeing-beszállító cég egyik alkalmazottja értesítette a repülőgépgyártót, hogy két lyukat nem a Boeing precíz követelményeinek megfelelően fúrtak ki” – írta Deal a feljegyzésében, hozzátéve, hogy ez még nem jelent azonnali repülésbiztonsági problémát, és az összes 737-es biztonságosan üzemelhet tovább.
De arra is kitért: a vállalatnál úgy vélik, hogy körülbelül 50, még le nem szállított repülőgépen kell majd utómunkálatokat végezniük. A rosszul fúrt lyukakról szóló hírek azonban újabb csapást jelentenek a Boeing megtépázott hírnevére nézve, hiszen az utóbbi időben számos problémáról érkezett hír, kezdve az Alaska Airlines egyik gépének esetével.
Akkor Portlandből repült volna Ontarióba a gép, ám röviddel a felszállás után visszafordulni kényszerült, mivel az egyik ablaka kiszakadt. Ezt követően számos más incidens történt, például felszállás után megrepedt egy 737-800-as gép szélvédője Japánban, míg egy ugyanilyen típusú gépnek a hajtóműve gyulladt ki a levegőben.
Egy 757-es utasszállítónak pedig leesett, majd legurult a dombról az orrkereke, még a felszállás előtt. Az első problémás eset után az FAA vizsgálatot indított, s korlátozták a típus használatát, később viszont közölték, hogy a Boeing 737-9 MAX repülőgépek újra repülhetnek, kiemelve, hogy számos változtatásra szükség van, míg a típus gyártásának kibővítését megtiltották.