Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Még bosszantóbb reklámok jönnek a YouTube-ra

Még bosszantóbb reklámok jönnek a YouTube-ra

Még bosszantóbb reklámok jönnek a YouTube-ra
Unsplash/Christian Wiediger

Újfajta reklámelhelyezési gyakorlat jön a YouTube-ra: a létező legrosszabb pillanatban fogják félbeszakítani a tartalmat.

Azok a felhasználók, akiket zavarnak a semmiből jövő reklámok, nem fognak örülni a YouTube újításának: a Google videós platformja egy új reklámformátumot jelentett be „Peak Points” (Csúcspontok) néven, amelynek már a neve is beszédes. Mint a beszámolóban kifejtik, az egész arra épít, hogy történik valami igazán fontos, nagy jelentőségű dolog, majd azonnal jön egy reklám. Például, ahogy a platform példájában is szerepel, egy híres pár eljegyzésének pillanatát még megnézhetjük, majd amint ez megtörténik, azonnal jön egy reklám.

Hogy hol van a videóban a „csúcspont”, azt a Gemini mesterséges intelligencia segíti megállapítani. Ha talál egy ilyen pontot a videóban, amelyről úgy sejti, hogy nagyobb ott a nézői érdeklődés, akkor javasolja, hogy közvetlenül utána legyen egy reklám – részletezik. A cél, hogy legyen a hirdetők számára egy olyan taktika, melynek célja, hogy akkor ragadja meg a néző figyelmét, amikor a legjobban érdeklődnek az adott tartalom iránt. Másként fogalmazva: amikor a háttérben futó, csak hallgatott tartalom egy olyan ponthoz ér, ahol még ilyen esetben is odanéz, hogy lássa, mi is történt.

Majd reklám, azonnal – mint a kereskedelmi televízióknál. A HVG a TechCrunch-ra hivatkozva azt írja, az újítás a felhasználók körében bizonyára nem lesz népszerű, elvégre – adott esetben – egy érzelmileg felfokozott pillanatban vágják félbe a tartalmat. De legalább a politikai hirdetések hamarosan eltűnnek – jegyzik meg.


Korábban egyébként arra is kitértünk, hogy átalakulhat a Google kereső kezdőoldala, egy ismert gomb is eltűnhet. Már teszteli a Google a megújult keresőoldalt, ahol a mesterséges intelligencia is kiemelt helyre kerül. Míg ebben a cikkben arról írtunk, hogy aggasztó összefüggést találtak a reklámok és a gyermekek kalóriabevitele között.