Az üvegházhatású gázkibocsátás ismét megnőtt az autóvezetés következtében
Az Egyesült Államokban tavaly 6,2 százalékkal nőtt az üvegházhatású gázok kibocsátása a 2020-as szinthez képest, ehhez pedig hozzájárult, hogy többen vezetnek autóval.
Ezzel a növekedéssel az ország még jobban lemaradt a párizsi klímamegállapodásban kitűzött csökkentési célok teljesítésétől, melynek értelmében az Egyesült Államok vállalta, hogy 2030-ig 50-52 százalékkal csökkenti üvegházhatású gázkibocsátását a 2005-ös szinthez képest. Tavaly szintén elmaradtak a célértéktől, akkor 17,4 százalékkal, ami visszalépés ahhoz a 22,2 százalékos csökkentéshez képest, amelyet az ország az előző évben ért el.
Az összkibocsátás növekedése mögött az ország közlekedési és energiaágazatai által termelt szennyezés megugrása áll, mivel ezek az ágazatok a 2021-es évhez képest az üvegházhatású gázok kibocsátásának további 10, illetve 6,6 százalékát okozták. Az emelkedés hátterében az állt, hogy 17 százalékkal nőtt a széntüzelésű energiára való támaszkodás, és a világjárvány okozta visszaesés után többen vezettek autóval – jelentette az Engadget.
Felmerül a kérdés, hogy az Egyesült Államok teljesíteni fogja-e a párizsi megállapodásban vállalt kötelezettségeit, ami nagyban függ attól, hogy az ország képes lesz-e beruházásokat mozgósítani az olyan politikák keretében, mint Biden elnök Build Back Better Plan-je.
Milliók halálát okozhatják a levegőben keringő káros anyagok
A tervezet a COVID-19 segélyezés, a szociális szolgáltatások, emellett a jólét és az infrastruktúra finanszírozását tartalmazza, valamint az éghajlatváltozás hatásainak csökkentésére elkülönített forrásokat, azonban a törvényjavaslat sorsa egyelőre bizonytalan.
Egészen a közelmúltig a földgáz soha nem volt megfizethetőbb, de még mindig drágább volt, mint a megújuló energiaforrások, emellett egy nemrégiben készült tanulmány szerint a szél- és napenergia az ország jelenlegi villamosenergia-szükségletének 85 százalékát is fedezni tudná.