Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Látványosan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata, meghátráltak volna?

Az online piactér már közel sem olyan agresszív a virtuális térben, mint az elmúlt hónapokban.

...svg content...Fotó: Liner.hu
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Váratlan fordulatnak lehetnek tanúi a Temu vásárlói, illetve potenciális vevői: eddig bármerre néztünk, jóformán csak a webáruház jellegzetes narancssárga logóját, arculatát láthattuk, miközben a cég a lehető legagresszívebben fogyasztásra buzdított mindenkit. Ám mostanra szinte eltűntek a hirdetések, az akciók, legalábbis drasztikusan visszaesett a számuk, és a honlapjukon is megszűntek a sürgető üzenetek.

Az Economx azt írja, a Temu vásárlói bázisa tavaly szeptemberben alig 0,5% volt a külföldről rendelők körében, de idén januárra ez a mutató felkúszott 29%-ra. Ám március 13-án eljárást indult a Temuval szemben Magyarországon. Ugyanis a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a beérkezett bejelentések alapján úgy határozott, versenyfelügyeleti eljárást indít a platform európai működtetőjével, a Whaleco Technology Limiteddel szemben, amely vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

Mindemellett már a német fogyasztóvédelmi szervek is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal vádolják a kínai webshopot, manipulatív technikák alkalmazását is felróva. Itt azonban nem álltak meg: a Temu-jelenséget látva az uniós fogyasztóvédelmi szabályokat is felül kell vizsgálni a német kormány szerint. A kínai webshop egyre nagyobb népszerűsége kapcsán ebben a cikkben is írtunk, amelyből kiderül, hogy a Temu szinte már megállíthatatlan hazánkban, sokan már csak onnan rendelnek.

De arról is beszámoltunk, hogy óriási pénteket költött reklámra a cég, a magyar kereskedők viszont nem hagyták magukat, a GVH-n keresztül vették fel vele a harcot. Egyúttal arra is fény derült, mely korosztályokban a legnépszerűbb a kínai webshop. Ennek kapcsán meglepő eredmények születtek, a Z-generáció tagjai konkrétan a „Temu áldozatainak” nevezik a szüleiket.