Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,59 Ft
Euró
389,35 Ft
Font
453,65 Ft
Bitcoin
62,584 $

Nem létező kedvezmények miatt indít eljárást a Gazdasági Versenyhivatal a Temu ellen

Több bejelentést is kapott a hivatal, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot sejt a háttérben a GVH.

Fotó: liner.hu
Belföld

Bense Róbert

Szerkesztő

Mint közleményükben írták, a Temu árfeltüntetése és akciói alkalmas lehet arra, hogy megtévessze a fogyasztókat, emellett egyes üzeneteivel nyomásgyakorlást alkalmaz, melyekkel sürgetik a fogyasztókat a döntésük meghozatalában. A GVH ugyanakkor kiemeli, hogy „a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.”

„Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. A vizsgálat lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható. A versenyfelügyeleti eljárásban kiszabható maximális bírság az érintett vállalkozás nemzetközi csoportszintű éves árbevételének a 13%-a lehet” – közölték. Soron kívül Szentkirályi Alexandra a Szomszédok legendájával, Vágási Ferivel üzent Karácsonynak

A GVH továbbá felhívta az influencerek figyelmét is a reklámozással kapcsolatos szabályok betartására, illetve ennek elmaradása esetén a lehetséges jogkövetkezményekre, ugyanis a Temu a nagy követőtáborral rendelkező hazai véleményformálókkal is népszerűsíti termékeit.

„A GVH az elmúlt években többek között a Google, illetve a PayPal számára is előírt versenykorrekciós kötelezettségeket, az Apple és a Booking.com pedig jelentős versenyfelügyeleti bírságokat fizetett Magyarországon” – emlékeztetett a versenyhivatal.

„A magyar versenyhatóság 2023 februárjában fejezte be vizsgálatát a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi piacterével, a Wish-el szemben, tavaly november végén pedig lezárta a TikTok vizsgálatát, amely során a magyar versenyhatóság globális hatású eredményeket ért el” – írták.