Csütörtökön egész napos munkabeszüntetést tartottak volna a vágók, de a hétfői demonstráció után megkezdődtek a tárgyalások a dolgozók és a csatorna vezetősége között.
A sztrájkot meghirdető CGT szakszervezet jelentette be, hogy a TotalEnergies egyik olajfinomítójában a nyugat-franciaországi Donges-ban véget ért a tiltakozás, négy másik létesítményben viszont folytatódott
Azonnali munkabeszüntetéssel válaszolnak ezentúl bármilyen esetre, ha kollégáikat súlyos retorzió éri.
A repülőtér igazgatósága kedden döntött a légikikötő lezárásárról az induló utasok esetében, miután a repülőtéri biztonsági szolgálat folytatódó sztrájkja miatt kialakult zsúfoltság ellehetlenítette a földi kiszolgálást.
A vasutasok, energiaipari dolgozók, tanárok is sztrájkba léptek, az olajfinomítóknál is folytatódik a munkabeszüntetés.
Hetvenkét órás sztrájk indult hétfőn nulla órakor az Eurowings német légitársaságnál, a számításaik szerint a három napot együttvéve nagyjából a járatok fele marad ki.
Folyamatos üzemanyagár-emelkedés, ellátási problémák és pánikszerű vásárlás nehezíti a kialakult helyzetet, amelyre nem biztos, hogy a munkások visszarendelése lenne a legjobb megoldás.
A feladatuk az, hogy a hulladékszállító kocsit követve szemmel tartsák a kukásokat, jól végzik-e a munkájukat, ráadásul a bérük is jóval magasabb.
Egy belső forrás elmondása alapján a céljuk az lenne, hogy ne csak egyszeri juttatást kapjanak, hanem radikálisan emeljék meg a bérüket.
A BKM továbbra is tárgyal a bérükkel elégedetlen munkavállalókkal, akiknek energiatámogatási hozzájárulást ajánlottak, továbbá az eddigi pótlékok felét az alapbérbe építenék.
Az NHKV közleményében arra kéri az BKM-et, hogy „ne vezesse félre a munkavállalóit és a közvéleményt.