Mint kiderült, a dízelmozdonyok átlagéletkora 50 év felett van a MÁV-nál, s a járatkimaradások miatt szükségessé vált pótlóbuszok megrendelése 2023 év első felében 168 115 633 forintba került.
Magyarországon továbbra is az informatikus szakma az egyik legnépszerűbb, ám ennek ellenére nagyon sokan hiányoznak a hazai piacról.
Leginkább a pályaelhagyás és a kivándorlás az oka annak, hogy megfogyatkoztak itthon a szakmunkások – közölte a Profession.hu.
Úgy véli, a szülők többségének nincs is tudomása a kialakult helyzetről, hiszen elsősorban arra koncentrálnak, hogy miből fognak megélni és kifizetni a rezsit.
A jeges finomság esetében is áremelkedés várható, amely azzal jár majd, hogy a vásárlók az olcsóbb termékek felé fordulnak, a gyártók pedig visszavesznek a termékfejlesztésből.
Az év eleji béremelésnek szinte már nyoma sincs az inflációnak köszönhetően, ám a problémák tartós megoldásához még jobb fizetésekre lenne szükség.
A Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete lépéseket kíván tenni az ügyben.
Olyan súlyos a munkaerőhiány, hogy be kell avatkoznia a kormánynak.
A DTkH a toborzáshoz kért segítséget, a béreket is megnevezték.
A vendéglátósok jelenleg arra törekszenek, hogy óvatosan emeljék az áraikat, azonban a költségeik növekedése miatt még egy 30-40 százalékos drágulás is indokolt lenne.
Gyakorlatilag már bárki jelentkezhet a boltokba szakképzettség nélkül, mégsem lett könnyebb megfelelő munkaerőt találni.