Beindult a sörfogyasztás, egyre többen választják a Heinekent
A cég a vártnál jobb első féléves eredményről számolt be, amely arról tanúskodik, hogy a fogyasztók még az inflációs nyomás ellenére is több sört vásárolnak.
A Heineken közleménye alapján 7,6 százalékos sörmennyiség-növekedést tapasztaltak, amely a második negyedévben gyorsult, és minden régióban bővült, legfőképp az ázsiai-csendes-óceáni térségben, Amerikában és Európában, ahol többen fogyasztanak bárokban és éttermekben.
A vállalat korábban célul tűzte ki, hogy 2023-ra 17 százalékra emeli üzemi marzsát, azonban februárban kétségbe vonta ennek teljesíthetőségét, miután egyre növekvő gazdasági bizonytalanságról és meredeken emelkedő inputköltségekről érkeztek hírek.
A hétfői eredmények azonban messze felülmúlták a várakozásaikat, hiszen jelentős profitra tettek szert az áremeléseknek köszönhetően, amely annak az eredménye, hogy a fogyasztók a drágább, prémium söröket emelik le elsősorban a polcokról – írta a Reuters.
Dolf van den Brink vezérigazgató elmondta, a sörpiac nagyon rugalmasnak tűnik, egyelőre pedig semmi jele nincs annak, hogy a magas infláció visszafogná az alkoholfogyasztást, emellett kilátásba helyezték, hogy az árrés stabil marad vagy szerényen növekedni fog az idei évben.