A szolgáltatók bevételei egy ideje már nem fedezik a karbantartás és a bővítés költségét, így az áremelés mellett döntöttek.
Ez az étlapokon szereplő termékek mintegy 80%-át érinti, s a döntés az árfolyam-ingadozás, valamint az alapanyag-, munkaerő-, szállítási és energiaköltségek megugrása miatt született meg.
Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója egy interjúban beszélt az áremelésről.
Ha már minden más is drágul, úgy tűnik, a felsőoktatás sem maradhatott ki a körből: átlagosan 40-50 ezer forinttal több kiadásra készülhetnek a hallgatók.
A közel 10 százalékos emeléseket azzal indokolja a szolgáltató, hogy az infláció is elszállóban van.
A válság mindenkit elér, a DIGI Csoport pedig pénteken bejelentette, hogy 2023. január 1-től emeli vezetékes és műholdas szolgáltatásainak listaárát, fontos azonban, hogy az áremelés a hűségidős szerződéssel rendelkező ügyfeleket nem érinti.
Állítólag a hitelesítést szolgáló kék pipa megszerzésének/megtartásának is ez lesz a feltétele, az ezzel kapcsolatos fejlesztések pedig november 7-ig mennének végbe.
A magánegészségügyi szolgáltatók is küzdenek az emelkedő költségek ellen, ezt pedig többek között a biztosítási díjak emelésével próbálják elérni.
A Német Élelmiszeripari Szövetség munkatársa szerint kritikus a helyzet, miközben azt sem lehet tudni, hol van még a hatalmi harc vége.
Ez elsősorban a családi csomagot érinti, amelynek következtében nagyjából 30%-kal kell majd többet fizetnie a felhasználóknak.
A Vatera egy levélben tájékoztatta ügyfeleit arról, hogy változtatásokat eszközöl a jutalékrendszerben, magyarul emeli a fizetendő költségeket.