Rekordot döntöttek itthon a prémium autómárkák eladásai
Az új és használt luxusautók is népszerűek a magyar vásárlók körében, ezek az okok állnak mögötte.
35,8%-kal növekedett az Audik, 17,7%-kal a BMW-k értékesítése hazánkban az előző évben, és bár a Mercedes esetében nem volt ilyen mértékű a növekedés, az eladásokat továbbra is magasan vezetik idehaza az 5752 értékesített példánnyal.
Habár a szigorúan vett luxusautók ugyan nem ezres nagyságrendben találnak gazdára Magyarországon, a 18 darab értékesített Aston Martin 157%-os növekedést mutat, a 15 darab eladott Maserati pedig 114%-ot.
Zakariás Fruzsina, az Audi márkaigazgatója a vezess.hu-nak elmondta, hogy a jelenség mögött az egyik ismert ok, hogy a prémium kategóriák vásárlóit jellemzően kevésbé érintik a gazdasági nehézségek.
A másik viszont, hogy „a beszállítói problémákat a prémium márkák beszerzései hamarabb tudták megoldani”, vagyis egy konszern esetén a nagyobb értékkel bíró járművek kerülnek előtérbe.
Az import használt prémiumok körében az Audi vezet, 7074 darabos példányszámával 4,18%-os növekedést produkálva, mögötte a BMW gyakorlatilag stagnál, a Mercedes áll a harmadik helyen, messze megelőzve a Volvót.