Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Így reagált Vitézy Dávid Deutsch Tamás felszólítására

Így reagált Vitézy Dávid Deutsch Tamás felszólítására

Így reagált Vitézy Dávid Deutsch Tamás felszólítására
Fotó: MTI/Purger Tamás

A politikus a hivatalos közösségi médiás oldalán reagált Deutsch Tamás korábbi felszólítására.

Mint ismert, Deutsch Tamás a határozott felszólítás részeként üzente Vitézy Dávidnak, hogy hagyja abba a kísérletezgetést Erzsébetvárosban. Nem kérnek ebből, emiatt is szólították fel arra a politikust, hogy fejezze be az ezzel kapcsolatos próbálkozásait. „Ha itt élőként jártak volna az érintett utcákban, akkor világos lenne, hogy az utca lezárásoknál nagyobb kitolás nem létezik az itt lakókkal” – fogalmazott Deutsch, aki szerint megengedhetetlen, hogy az Erzsébetvárosban élők az utcalezárások miatt legyenek kénytelenek gyalogolni, míg a bulinegyed vendégei és az arra járó turisták nyugodtan sétálgathatnak.

Erre most az érintett is reagált, aki a Facebook-oldalán Deutsch Tamásnak üzenve kiemelte: mindössze az erzsébetvárosiak 21%-ának fő közlekedési eszköze az autó, belső-Erzsébetvárosban ez az arány valamivel még alacsonyabb. Eközben a közterületek 80-90%-át az autók foglalják ma el. „Ez aránytalan, indokolatlan, és az Ön pártja által is több ízben támogatott Budapest Mobilitási Tervvel ellentétes. Minden sikeres európai tapasztalat szerint a belváros elnéptelenedése ellen úgy tudunk tenni, ha a közterületek zöldek, barátságosak, és nem kizárólag autók haladására és tárolására szolgálnak” – írta.

„Számos utcában a beparkoló autók naponta akadályozzák a 74-es és 78-as trolit, miközben az erzsébetvárosiak közül kétszer annyian (42%) járnak rendszeresen trolival, mint ahányan autóval. Ezért kell a kritikus ponton beavatkozni, hogy ne akadjon el a troli mindennap” – magyarázta. Vitézy szerint Deutsch lehetne inkább büszke arra, hogy a kerületben az utolsó nagy gyalogosbarát átalakítást, a Madách téren a parkoló helyett kialakított gyalogos övezetet 2014-ben az akkori fideszes kerületi polgármesterrel közösen valósította meg a Főváros és a BKK.

Elmondása szerint ezt a munkát szeretnék most folytatni, tekintettel arra, hogy napközben, amikor a Deutsch által hivatkozott vendéglátóhelyek még zárva vannak, szintén sokkal több a gyalogos a kerület ezen utcáin a keskeny járdákon, mint amekkora a gépjárműforgalom. „Minden közlekedésbiztonsági és élhetőségi szempont a gyalogos prioritású övezetek bővítése mellett szól. Természetesen az itt élők számára a kizárólagos lakossági parkolók számának bővítése ezzel egyidejűleg szükséges” – közölte Vitézy Dávid.

A politikus megjegyezte, hogy mindezek szerepeltek abban a részletes, 101 pontos Budapest-programban is, amelyet Deutsch Tamás pártja 11 hónappal ezelőtt támogatott, erre alapozva azt reméli, hogy „előbb-utóbb a többség oldalára áll, és nem az 1970-es évek várospolitikai szemléletét kéri számon a fővárosi döntéshozókon 2025-ben”.