New Yorkból Párizsba 3.5 óra alatt repülővel? Hamarosan valósággá válhat
Egy egészen lenyűgöző és hatékony fejlesztés végén drasztikus módon rövidülhetnek le az utazási idők a légi-közlekedésben, ami sokkal kényelmesebbé teheti ezeket az utakat.
Egy egészen lenyűgöző és hatékony fejlesztés végén drasztikus módon rövidülhetnek le az utazási idők a légi-közlekedésben, ami sokkal kényelmesebbé teheti ezeket az utakat.
Folyamatosan fejlődik a légipar, de még mindig nem tartunk ott, hogy az igazán nagy távolságokat is rövid idő alatt tegyük meg. Korábban számos nagy ugrást tettünk meg a technika fejlődésével, ugyanakkor jelenleg mindez nem lehetséges, legalábbis egyelőre.
A Boom névre hallgató társaság egy egyszemélyes repülőgépet fog tesztelni, amiről a Mic is beszámolt. Az XB-1-et október 7-én tervezik kigurítani a hangárból, majd azt a szuperszonikus repülési technológia tesztelésére használják a következő évben.
Ha az XB-1 tesztjei sikerek lesznek, és a Boom bizonyítja, hogy a a repülő nemcsak gyors, hanem biztonságos is, valamint képesek fenntartható repülőgépeket gyártani, akkor az adatokat az Overture nevű gép fejlesztéseihez fogják felhasználni.
A szuperszonikus repülés azt jelenti, hogy ezek a „madarak” gyorsabban repülnek, mint a hangsebesség. Ez a technológia jellemzően a katonai és a kutatási repülőgépek körében ismert. Ilyen például az F-35.
Átlagemberként általában a szuperszonikus repülőket a különböző repülőnapokon láthatjuk, és hallhatjuk. Hihetetlen látni, és kissé fájdalmas is hallani őket, ahogy átlépik a hangsebességet. Mivel ezek a hanghatások túl erősek, és káros hatással lehetnek a szerkezetekre, az ilyen repülések korlátozottak.
A zajproblémák ellenére a mérnökök és a légitársaságok továbbra is érdekeltek a szuperszonikus repülések kifejlesztésében az utasszállítás területén. Ezekkel a repülőkkel majdnem a felére lehetne csökkenteni az utazási időt, ami hatalmas lépés lenne.
San Francisco és Szöul között például még mindig több mint 12 óra telik el egy repülőn. Ez egy szuperszonikus utasszállítóval mindössze közel 7 óra lenne. Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Amerikában és Oroszországban a múltban már többször is kísérleteztek hasonlóval.
A szovjet gyártású Tu-144 1968 és 1978 között kereskedelmi utasszállításra is alkalmas volt. A Concorde pedig mindenki számára ismerős lehet, mely 1969 és 2003 között teljesített szolgálatot, majd egy súlyos balesetet követően kivonták a forgalomból.
A Tu-144 hemzsegett a hibáktól, és számos probléma lépett fel a gép kapcsán, ami miatt később már csak rakományt szállítottak rajta, de ez volt az első olyan technika a kereskedelmi repülők történetében, ami képes volt meghaladni a Mach 2-t.
A Concorde sokkal sikeresebb volt, és hosszú éveken át jól működött, amit egy nagyon részletes tesztelés előzött meg. A belső tér maga volt a luxus. Kényelmes és békés volt utazni benne, még a nagyobb hang ellenére is, miközben a gép elérte a legnagyobb sebességét. 3.5 óra alatt ért el New Yorkból Párizsba.
Ez azonban pokolian sok üzemanyagba is került. A jegyárakat pedig ehhez mérten kellett igazítani. 1997-ben New Yorkból Londonba az utazási költség közel 8 ezer dollár volt, ami manapság 13 ezernek felel meg. A gép valóban csak a a legtehetősebb embereket vonzhatta.
Emellett káros hatása volt a környezetre a magas szén-dioxid kibocsátás és a szintén magas hangfrekvencia miatt. A karbantartási költségek is csak egyre magasabbak lettek, miközben a drága járatok iránti érdeklődés visszaesett.
Ezek után adott a feladat, hogy a Boom olyasvalamit alkosson, ami minden területen sokkal ideálisabb tud lenni, mint a Concorde. Ehhez szükségesek a prototípusok, még mielőtt éles körülmények között is tesztelnék a technikát az utasszállításban.
A Boom terve, hogy állati zsiradékból előállított fenntartható üzemanyagot használjon, amivel megoldanák a környezeti problémákat, csökkentve ezzel a levegőbe jutó CO2-mennyiséget.
Ne hagyd ki: