Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Mégis mi történt az áprilisi Tesla-balesetben valójában?

Egy április 17-i Tesla Model S örömtúra a texasi Houston közelében halálos tűzzel végződött, amely az autó mindkét utasának életét követelte.

...svg content...Fotó: Tesla
Smart
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

A helyszínre kiérkező nyomozók megdöbbentő felfedezést tettek: „100 százalékos” bizonyossággal megállapították, hogy senki sem ült a vezetőülésben, ami arra enged következtetni, hogy a Tesla Autopilot funkciója be volt kapcsolva a baleset előtti pillanatokban. Napokkal később a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk azonban tiszta vizet öntött a pohárba, mondván, „az eddig visszanyert adatnaplók azt mutatják, hogy az Autopilot nem volt bekapcsolva”.

Ám a rejtélyes eset most még furcsábbá válik, mivel a Tesla járműmérnöki alelnöke, Lars Moravy szerint a baleset idején valójában ült valaki a vezetőülésben – írja a Futurism. A következtetés azonban egyenesen ellentmond a rendőrség helyszíni megállapításainak, mivel Moravy szerint a kormánykerék „deformálódott”, ami arra utal, hogy a vezetőülés foglalt volt a baleset idején. Soron kívül Donald Trump ismét felhívta Orbán Viktort

„A baleset után egyik biztonsági öv sem volt becsatolva” – mondta a Tesla alelnöke. Ez pedig egy figyelemre méltó darabja a kirakósnak, mivel az Autopilotot úgy tervezték, hogy csak akkor működjön, ha minden biztonsági öv be van csatolva. Az önvezető funkció azonban könnyedén megtéveszthető oly módon, hogy valakit a vezetőülésben érzékeljen, ahogyan azt a balesetet követő elmarasztaló Consumer Reports-vizsgálat is bebizonyította.

A The Verge szerint Moravy megjegyzései azután hangoztak el, hogy a helyi rendvédelmi szervek, valamint a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) és a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NTSB) nyomozói kíséretében megvizsgálta a balesetet. Mindkét ügynökség jelenleg is vizsgálja az ütközést, és bekérték az elektromos autógyártó cég adatait is, azonban egyelőre nehéz mit kezdeni ezzel a legújabb állítással, hiszen a tragikus baleset több aspektusáról is egymásnak ellentmondó híreket hallhattunk.

A KHOU helyi hírcsatorna például először azt jegyezte meg, hogy a tűzoltóknak négy órába telt, mire eloltották a tüzet, ezzel szemben a Houston Chronicle-nek adott nyilatkozatában azonban Palmer Buck helyi tűzoltóparancsnok később azt mondta, hogy a tüzet mindössze „két-három perc alatt sikerült eloltani, ami elég volt ahhoz, hogy lássuk, a járműben vannak utasok. Ezután már csak az autó hűtéséről volt szó, mivel az akkumulátorok a sérülések miatt tovább folytatták a láncreakciót”.

A Tesla egyértelműen próbálja menteni magát a legutóbbi incidens után, a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk pedig szintén erősen védekező álláspontra helyezkedett, a médiát ostorozta, és azzal érvelt, hogy a tudósítások igazságtalanul a Teslára koncentrálnak. Az áprilisi baleset nyomán megmaradt rejtélyek és a számos megválaszolatlan kérdés csak tovább hangsúlyozza, hogy a független felek által végzett vizsgálatok kulcsszerepet játszanak majd annak megértésében, hogy mi is történt valójában.

Nagy Mártont idegesíti, amikor a reptér visszavásárlását kritizálják

Nagy Márton nagyon is elégedett a Liszt Ferenc Repülőtér visszavásárlásával, amit aranytartaléknak is tart.

Donald Trump ismét felhívta Orbán Viktort

Donald Trump rövid időn belül másodszorra hívta fel Orbán Viktor miniszterelnököt, akivel minden bizonnyal elsősorban az ukrajnai helyzetről tárgyalt.