Magyarországon gyártják Európa első csuklós hidrogénbuszait

not image

Kulcsár Péter

2021.január.28 - 23:14

Az Ikarus után ismét a kontinens egyik vezető buszgyártójává avanzsálhat Magyarország, ugyanis a GOLDiON H18 nevű csuklós hidrogénbusz lesz az első korszakalkotó technológiával megalkotott tömegközlekedési eszköz, ami nyáron már utasokat szállíthat Budapesten.

Az első tollvonástól lényegében az utolsó, befejező fázisig szinte mindegyik szakaszban magyar szakemberek is részt vettek a tervezésben, ami azt jelenti, hogy egy hazai innovációról beszélhetünk.

Az egyelőre kérdéses, mennyi potenciál rejlik a hidrogénben, bár a kormány legutóbbi bejelentése értelmében 2022-től kizárólag környezetbarát autóbuszok beszerzésére lehet támogatást kapni a 25 ezer főnél nagyobb településeken – írta az Index hírportál.

A program célja a szennyező autóbuszok minél hamarabbi kivonása a forgalomból, ezáltal javítva a városok levegőjén és életminőségén. Az országos járműállomány átlagéletkorát a jelenlegi 14,7 évről mindössze 10-re szeretnék csökkenteni az új zöld projekt segítségével.

A Goldi cég elektromos járművén kívül csak kínai és lengyel gyártók forgalmaznak hasonló autóbuszokat, ám ők is mindezt magyar összeszereléssel és knowhow-val teszik, és az értékesítés is hazánkban zajlik.

A ráckevei székhelyű vállalat tulajdonosa, Kovács Ferenc elmondta, megbíznak szingapúri kollégáikkal kifejlesztett termékükben, ezért 300 ezer kilométer megtételéig négy év garanciát nyújtanak díjmentes szervizzel, ez idő alatt az üzemeltetőknek semmit sem kell fizetniük az alkatrészek javításáért.

Előreláthatólag áprilisban kerül piacra a 8,5 méter hosszú GOLDiON E9 és a 12 méteres GOLDiON E12 modell, de már fejlesztés alatt áll egy távolsági busz ET néven is. A Goldi Mobility negyven éve a BKV partnere, akik számára a saját maguk által fejlesztett és gyártott alkatrészeket szállítják.