Akár két éven belül új kínai mozdonyokat kaphat a MÁV
Lapértesülés szerint 20 új kínai mozdonyt vehet a MÁV számára a Lázár János vezette közlekedési tárca.
Néhány hete Kínába utazott egy magyar küldöttség, amelyben a közlekedési minisztérium, a vasúthatóság és a MÁV részéről is voltak szakemberek, hogy tájékozódjanak a CRRC-mozdonyok beszerzéséről – tudta meg a HVG. A cikkben emlékeztetnek: a kínai vasúti járműgyártónak, a CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd.-nek két tolatómozdonya már fut a magyarországi síneken, miután az osztrák tulajdonban lévő Rail Cargo Hungaria rendelt belőlük.
A további beszerzést éppen az gyorsíthatja fel, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium vezetője, Lázár János a napokban írta alá a kínai járművek magyarországi hatósági engedélyeit, miután a mozdonyok minden vizsgán átmentek – írják. Úgy tudni, a minisztérium 20 tolatómozdony beszerzését tervezi a MÁV számára. Ezek darabja 3-4 milliárd forintba kerül, vagyis legalább 60 milliárd forintnak kellene rendelkezésre állnia ahhoz, hogy a kínai gyártónak leadják a rendelést – részletezi a lap.
Mint magyarázzák: alapesetben az ötlettől a forgalomba állításig 3-4 év szokott eltelni, de most különösen nagy a nyomás a minisztériumon, hogy változtasson a kialakult helyzeten, vagyis csökkentse a vasúti késéseket, és jobb állapotban lévő járművek fussanak a vágányokon.
A kínai üzem adott esetben hajlandó lehet olyan mozdonyokat átirányítani Magyarországra, amelyek már szinte a gyártósoron vannak.
Így a járművek még a 2026-os választások előtt forgalomba állhatnak – emelik ki a cikkben. Korábban arról is beszámoltunk, hogy néhány napja fontos újítások bevezetéséről tájékoztatott a MÁV. Mint kiderült, a MÁV-START, a Volánbusz és a MÁV-HÉV 2025-ös egyesülését megelőzően új vizuális identitást vezet be a vállalatcsoport, a további részletekről itt olvashat. Míg ebben a cikkben arra tértünk ki, hogy újabb vonatokon vezetik be a kalauz nélküli közlekedést.