Kína megépítette a világ leggyorsabb vonatát, de nincs sín, amin száguldozhatna
A hihetetlen, 600 km/h-ás végsebességgel közlekedő vonat olyannyira gyorsra sikeredett, hogy külön infrastruktúrát kell számára létrehozni annak érdekében, hogy biztonságosan száguldozhasson.
A Global Times riportjából kiderült, hiába készült el a szupergyors vonat, egyelőre utasokat nem szállíthat, mivel nincs megfelelő sínhálózat ahhoz, hogy biztonságosan közlekedni tudjon, ezért a jövőben ennek kiépítésén fognak dolgozni.
A mérnöki leleményesség és magának a szakmának a csúcsa, amit sikerült megalkotniuk, egy ilyen vonattal ugyanis pillanatok alatt el lehet jutni egyik városból a másikba. Masszív elektromágneses erők felhasználásával elérték, hogy alacsony zajszint mellett lehessen vele utazni, miközben a karbantartása sem emészt fel annyi energiát, mint a hagyományos vonatok esetében történő javítások.
Ha az elkövetkező néhány évben létrehozzák a szükséges infrastruktúrát, azzal előrelendíthetik a vasúti technológiával kapcsolatos fejlesztéseket, hiszen azon túl, hogy egy komoly mérnöki innovációról beszélünk, pénzügyi szempontból is sokkal kifizetődőbb a tradicionális mozdonyokhoz képest az új vonat.
Kína abban reménykedik, hogy három órás közlekedési ciklussal lefedheti a nagyvárosokat, így jelentősen lerövidíthetik az utazáshoz szükséges időt, ami nem véletlen, hiszen a szupergyors vonatok mindössze 190 km/h-val lassabbak a repülőgépeknél.
Mindezekből kifolyólag egy Peking–Sanghaj útvonalat gyorsabban meg lehet majd tenni elektromágneses technológiával működő vonatokkal, mint például repülőgépekkel, a járatok pedig sűrűbben közlekedhetnek, ami további javulással járhat.