Hídomlás az USA-ban: már nem keresik az eltűnt embereket
A hatóságok úgy döntöttek, nem keresik tovább a hídomlásban eltűnt hat embert, akiket feltételezett halálos áldozatnak nyilvánítottak.
Korábban már beszámoltunk arról a hídomlásról, ami Baltimore-ban történt. Megrázó felvételek láttak napvilágot az eseménysorozatról, és többeknek esélyük sem volt a menekülésre, minden olyan gyorsan történt. Egy óriási, meghibásodott konténerszállító vágódott neki a hídnak, ami nem bírta ki az ütközést.
A parti őrség jelentette be, hogy leállították a potenciális túlélők keresését, miután nem feltételezhető, hogy élő emberekre bukkanhatnak, miközben a romló látási és időjárási viszonyok, illetve a víz hőmérséklete is akadályozta a további kereső munkálatokat. Szintén problémát jelent, hogy a víz tele van törmelékkel, a híd acélroncsaival, a hajtótestről pedig konténerek lógnak a víz fölé, ami csak veszélyessé teszi a búvárok munkáját.
Jelenleg nincs információ arról, hogy lett volna jármű a hídon a baleset idején, mert időben, rögtön kiadták a vészjelzést, így leállíthatták a forgalmat. Szakértők szerint nincs olyan híd, ami képes lett volna ellenállni egy ilyen becsapódásnak, mint ami most történt. A katasztrófa körülményeinek vizsgálatát az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testület vezeti, amelynek igazgatója közölte: a nyomozás részletesen kitér majd a szingapúri zászló alatt hajózó Dali nevű konténerszállító dokumentumaira, műszaki állapotának és felülvizsgálatának múltjára. Jennifer Homendy jelezte, hogy a pontos történéseket illetően fontos válaszokat ad majd a hajó hangrögzítőjének felvétele.
A hajó műszaki ellenőrzésének dokumentumai szerint 2015 és 2023 között 27 alkalommal zajlott felülvizsgálat, amelyek során kétszer találtak hiányosságot. A legutóbbi ellenőrzést az amerikai parti őrség végezte tavaly szeptemberben New York-ban, amikor nem állapítottak meg hiányosságot – derül ki a nyilvános iratokból.
A tervek szerint az új híd ellenállóbb lesz, de hosszú munkára kell számítani, egy ideig biztosan nem lesz a helyszínen közlekedés. Az összeomlott hidat még 1972-ben kezdték el építeni, majd azt 1977-ben fejezték be. A világ legnagyobb több támaszú rácsszerkezetű építményei között tartották számon, és már azt is tudni, mekkora a kár.
Liner/MTI