Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Hernádi Zsolt szerint ne is reménykedjünk alacsony üzemanyagárban

Hernádi Zsolt szerint ne is reménykedjünk alacsony üzemanyagárban

Hernádi Zsolt szerint ne is reménykedjünk alacsony üzemanyagárban
Fotó: Unsplash

A Mol elnök-vezérigazgatója a benzinárak mellett a zöldátmenetről is elmondta véleményét.

Korábban arról írtunk, hogy Pletser Tamás, az Erste Bank olaj- és gázipari elemzője azt mondta, megfelelő szinten vannak a magyar üzemanyagárak. Magyarázta szerint ha mindent összevetünk, az adórendszer sajátosságait is figyelembe véve Ausztriához képest Magyarországon tulajdonképpen egy kicsit még magasabbnak is kellene lennie a benzin árának. Míg Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára pár napja elmondta, véleménye szerint meddig csökkenhetnek az üzemanyagárak.

A cikk a videó után folytatódik

Majd arról is szót ejtett, ez a folyamat vajon hosszabb távon is érvényesül-e. Nemrégiben pedig Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója írt véleménycikket a Mandinernek, ebből szemlézett a Világgazdaság. „Megint mindenki az üzemanyagárról beszél. (…) A múltkor is kérdezték, hogy mikor lesz már végre olcsó a benzin. Hát úgy tizenöt év múlva – válaszoltuk, nem kis megrökönyödést kiváltva” – fogalmazott.

Itt kifejtette, azért akkor, mert addigra már lecsökken a kereslete. A zöldátmenet ugyanis akkorra fog lecsengeni, mivel hosszú folyamat lesz, nem pedig azonnali igény. A vállalatvezető az erőltetett, kampányszerű, azonnali eredménnyel hitegető változásnál sokkal jobban hisz az okos átmenetben, ahol a jogos igény (tegyünk valamit a klímaváltozás ellen), a jó politika (csökkentsük a károsanyag-kibocsátást) és a racionalitás (legyenek piacképes technológiai megoldások) egymás mellett dolgoznak.

Úgy véli, hogy ezen még sokat kell dolgoznia Magyarországnak és az Európai Uniónak egyaránt. Ezt követően kiemelte: az EU ambiciózus klímacéljainak több ország és több vállalat igyekszik megfelelni, azonban szerinte ez önfeladás, ami pedig nem az egyetlen út. Sőt, a nagyvilágban több példát is találni arra, hogy a hibrid járművek nem elektromos és benzin, hanem elektromos és dízel hajtással működnek, többek között a Toyota és Hilux is ilyen modelleket fejlesztett ki.

A Mol feje azon a véleményen van, hogy nem szabad csodát várni, hiszen a villanyautók átlagos hatótávolsága csupán 250 kilométer jelenleg, és ez inkább ellenérv, mint érv. „Támogatni kell az európai ipart, nem büntetni. Közösen az iparral kell kitalálni azokat a megoldásokat, amelyekkel életben lehet tartani az európai ipart, csökkenteni lehet a kibocsátást és olyan termékeket lehet gyártani, amikre a fogyasztók is vágynak. Akkor lesz meg a zöldátmenet, ha ez az egyensúly fennmarad” – írta Hernádi Zsolt.