A Heineken is felfüggeszti értékesítését Oroszországban
A holland sörgyár bejelentette, hogy leállítja a Heineken márkájú sörének értékesítését, gyártását és reklámozást az országban.
A Heineken közölte, hogy azonnali lépéseket tesz annak érdekében, hogy az üzleti tevékenységétől szélesebb körben is elkülönítse az oroszországi műveleteket, emellett közölte, hogy a továbbiakban „nem fogad el semmilyen, oroszországi tevékenységből származó nettó pénzügyi hasznot”.
Szerdai nyilatkozatukból kiderül, hogy „egyértelmű különbséget látnak a kormány és az oroszországi munkavállalóik intézkedései között”, így meg kellett határozniuk a jövőbeni lépéseik „új útjait”, miközben szem előtt tartották a jelenleg fennálló helyzetet.
Kiemelték, hogy megnövelik a Lengyelországban, Magyarországon, Romániában és Szlovákiában működő civil szervezeteknek eljuttatott adományok mértékét, mivel egyaránt fontos számukra az alkalmazottaik és a segítségre szorulók jóléte, illetve támogatása – jelentette a CNN.
A Heineken mellett hasonló döntésre szánta el magát a McDonald’s és a Starbucks, akik közölték, hogy bezárják oroszországi éttermeiket és kávézóikat, valamint a Coca-Cola, amikor a cég bejelentette, hogy felfüggeszti oroszországi tevékenységét az ukrajnai invázióra reagálva, emellett a Pepsi is úgy döntött, hogy kivonja bizonyos termékeit az országból.