Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

A Facebook is oroszlánrészt vállalt a klímaváltozással kapcsolatos álhírek terjesztésében

Némi pénzért sikerült elérnie a fosszilis tüzelőanyag iparág szereplőinek, hogy a Facebook is részt vegyen a klímaváltozással kapcsolatos álhírek terjesztésében.

...svg content...Mark Zuckerberg, a Facebook internetes közösségi portál vezérigazgatója egy képernyõn, az amerikai kongresszus washingtoni épületében, a Capitoliumban a szenátus kereskedelmi bizottsága által tartott távmeghallgatáson 2020. október 28-án. A szenátus a Twitter, a Facebook és a Google vezérigazgatóit hallgatta meg. MTI/EPA/The Hill pool/Greg Nash
Greenbox
Author image

Nagy Noel

Szerkesztő

Az InfluenceMap nevű londoni thinktank elemzése szerint ugyanis a Facebook még a saját szabályait sem tartotta be az olaj- és földgázipar szereplőire nézve, ami a környezetvédelemre vonatkozó irányelveket és álhírrel kapcsolatos szabályokat illeti.

A jelentés szerint az olyan olaj- és földgázipari óriásoknak, mint az ExxonMobil, érzékelhetően több hirdetése volt a tavalyi év folyamán, különösen a 2020-as amerikai elnökválasztások idején – írja a The Guardian.

Az elemzés szerint ennek feltehetően az volt a célja, hogy befolyásolja a klímaváltozással kapcsolatos vitákat és megváltoztassa a gondolkodást a globális felmelegedésről. Mint a riportból kiderült azonban, a fosszilis tüzelőanyag iparágának szereplői kifinomultabbá váltak az elmúlt években.

Korábban ugyanis egyenesen tagadták, hogy lenne globális felmelegedés, mostanra azonban eljutottak oda, hogy dollármilliókat égetnek el hirdetésekre a közösségi médiában, melyben azt promotálják, hogy a földgáz és az olaj a krízis megoldásának a kulcsa.

A Facebookot pedig egészen konkrétan azzal vádolták meg, hogy a saját irányelveit sem tartotta be a káros hirdetésekre vonatkozóan:

„Annak ellenére, hogy a nyilvánosság előtt a Facebook a klímaváltozás elleni harc egyik arca kíván lenni, továbbra is engedélyezi a fosszilis üzemanyag-propagandát a felületén”

A jelentés kitér arra is, hogy összesen 25 olaj- és földgázipari szereplő fizetett a Facebooknak a tavalyi év folyamán, mintegy 9.5 millió dollárt költöttek összesen 25 ezer reklámra az amerikai piacokon, amelyeket összesen 431 millió alkalommal néztek meg.

A szervezet azt is észrevette, hogy a hirdetések vásárlása 2020 júliusa után robbant be igazán, amikor Joe Biden bejelentette, hogy egy 2 trillió dolláros terv kereteiben megújuló és zöld energiára állítaná át az Egyesült Államokat.

Zelenszkij szerint Putyin fél tőle

Zelenszkij szerint Putyin fél tőle

Az ukrán elnök szerint Vlagyimir Putyin egyszerűen fél vele négyszemközt tárgyalni, amire minden bizonnyal meglesz az oroszok reakciója.

Hosszú Katinka a visszavonulásáról: nem volt nehéz kimondani, hogy vége

Szerinte az úszás, a faltól falig tempózás nagyon monoton tud lenni. De a medencében töltött idő alatt sokat tanult magáról, s nem is kívánhatott volna ennél jobb pályafutást.